Визуелните активности се одлични за развојот на мозокот на детето. Мозокот го обработува, перципира и толкува она што го гледаат очите – ова е визуелна перцепција. Визуелните перцептивни вештини се потпираат на когнитивните способности на мозокот. Детето треба да ги запомни и организира претходните визуелни информации, потоа автоматски може да има смисла сѐ што се гледа.
Визуелната дискриминација е способност да се каже разликата помеѓу предметите или деталите на предметите. Тоа вклучува препознавање што е исто и што е различно. Ова помага при совпаѓање и категоризација. Се користи кога децата ја препознаваат разликата помеѓу зборовите со сличен изглед. Или се користи кога се кажува разликата помеѓу листовите или облиците на држави или земји. Активности за визуелна дискриминација:
- Усогласување на сложени форми со контури
- Игри со коцки
- Сортирање монети
- Домино
- Игри „Најди ја разликата“
- Подредете ги предметите по форма или големина
Визуелната меморија е запомнување на предметот и карактеристиките на објектот откако ќе биде надвор од видното поле. Децата треба да ги задржат визуелните информации за итно потсетување или за подоцнежно пронаоѓање. Оваа вештина се користи за учење форми, букви, бројки, зборови за видување, факти, мапи, обрасци итн. Се користи при цртање слика без модел. Или кога пишувате описна приказна за некој предмет или слика. Активности за визуелна меморија:
- Игри за меморија
- Игра „Што недостига“?
- Проучи ја сликата
- Пребарување зборови
- Редење
- Игри за концентрација
Визуелните просторни односи се способност за препознавање и разбирање на физичките односи меѓу предметите. Ова е важна вештина за разбирање на концептите за насочување (лево, десно, помеѓу, под, долу итн.). На децата им е потребна оваа вештина пред пишувањето и во текот на пишувањето. Тоа е клучно кога се формираат форми, букви и броеви… особено оние со агли и криви. Активности:
- Копирајте дизајни користејќи моливи, бои, мали гуми за бришење итн.
- Шеми и дизајни на геотабла
- Игра сообраќаен метеж
- Како да цртате – книги
- Игри со насочување
- Проприоцептивни активности (за подобрување на свесноста за телото).
Визуелната секвенцијална меморија е запомнување на правилниот редослед, серии или низа на ставки. Ова е исклучително важно за правопис, читање и копирање краток текст. Корисно е кога се сеќавате на секвенцијата на визуелна приказна. Или, кога следите пишани упатства за да завршите задача во повеќе чекори. Визуелни секвенцијални мемориски активности:
- Бесилка
- Крстозбори
- Игра со низа
- Копирајте шаблони (направете шема, покријте ја и оставете го детето повторно да ја создаде)
- Навлекување мониста во одредена низа или за пишување бесмислени зборови
Визуелното затворање е способност да се знае што е предмет или слика кога се претставени само со делови. Активности за визуелно затворање:
- Јас шпионирам
- Скриени слики
- Сетилни канти со букви (за градење зборови)
- Рендана хартија со букви или зборови на други остатоци од хартија (за градење реченици)
- Занаети со мали мониста
- Сложувалки (исто така одлични за визуелно затворање)
Формирајте постојаност – Постојаност на формата е да се знае дека објектот или формата се исти без разлика на нејзината големина или во каква положба се наоѓаат. Ова им помага на децата да ја разберат конзистентноста на предметите. Активности:
- Забележете го
- Сложувалки
- Танграми
- Паркети блокови
- Градежни комплети
- Напишете правописни зборови користејќи различни фонтови
Визуелно место за фигура е способност за визуелно лоцирање на објект во зафатена заднина. Тоа го разликува предниот дел од заднината. Оваа вештина продолжува да се развива кај деца на возраст од 6 до 7 години. Активности за визуелни просторни односи:
- Делумно прикријте сложени форми пред да се совпаднат со контурите
- Активности за обликување зборови (усогласете го зборот со контурите)
- Поврзете ги сликите со нецелосни слики
- Лов на чистачи (делумно скриени предмети за учење)
- Точка до точки (идентификувајте ја сликата пред да поврзете точки)
- Избришете делови од слики или зборови за игра со погодување
Ако детето има тешкотии со некоја од областите на визуелната перцепција, лесно може да се фрустрира. Фрустрацијата води до одбивност кон училиштето, ниско ниво на доверба, потенцијални предизвици во однесувањето, па дури и анксиозност. Постојат сѐ повеќе деца кои не можат визуелно да следат, а тоа доведува до проблеми со читање и учење. Тие имаат потреба од стратегии за подобро учење. Тие деца што се со ограничена изложеност на моторни активности имаат проблем и со визуелни моторни тешкотии, се борат со правописна меморија, имаат тешкотии со визуелната меморија и визуелното внимание, што им го отежнува копирањето зборови или реченици. Тие бараат визуелни и вербални знаци за да се вратат на примерокот и честопати можат да се потсетат и копираат само една буква во исто време.
Совет плус: Визуелни стратегии/слики
Визуелното претставување и сликите можат да функционираат за многу луѓе со тешкотии во комуникацијата. Визуелните стратегии може да се користат на многу начини за подобрување на разбирањето и изразувањето. Тие се особено корисни за невербални луѓе, лица со тешкотии во учењето и/или оние со аутизам. Некои луѓе се „визуелни ученици“ и подобро реагираат на визуелен отколку на аудитивен влез. Визуелните претстави може да се користат поединечно за да се претстават поединечни зборови или дејства и да се направи избор, тие може да се користат во приказни, распореди или секвенции за да помогнат во рутините и може да се користат како дополнителни знаци на изговорениот збор за да се помогне во разбирањето. Овие помошни средства за комуникација може да ги користи детето за да комуницира. Детето можеби нема да може да го каже зборот бања, но ако покаже слика од бања или ви подаде држач за тоалетна хартија, ќе знаете каде сака да оди.
Визуелната поддршка е битна затоа што го подобрува разбирањето, им помага на децата да ја искажат својата потреба и емоција, ги олеснува комуникацијата и интеракцијата со околината и ги намалува анксиозноста и фрустрацијата, ги подобрува самостојноста и самодовербата и помага полесно да се премине од една активност на друга.
912