Создавањето универзален список на играчки за сите деца со посебни потреби е нешто што не мора да ја дава целосната слика, имајќи предвид дека потребите на секое дете можат да варираат и да се разликуваат толку многу. Секое дете со посебни потреби е толку неверојатно уникатно во своите сили и тешкотии, дури и кога дијагнозата е иста. Некои деца со аутизам не се вербални, додека други се борат со разбирање на социјалните сигнали, некои деца имаат минимален распон на внимание, додека други можат да се фокусираат на визуелни активности на подолг временски период. Во суштина е важно да размислите за индивидуалното дете за кое ја избирате играчката и да утврдите врз основа на неговите посебни желби која играчка ќе биде најдобра.

  1. Сензорни играчки. Сензорните потреби се уште еден важен аспект што треба да се разгледа. Некои деца со аутизам се сетилни трагачи, што значи дека тие копнеат по сетилно внесување од различни извори во текот на денот. Сензорните фактори ќе им помогнат да ги мотивираат, да им го привлечат вниманието кон играта и да ги изложат на нови сензации со кои би сакале да ги навикнете.
    • Базен со топки е забавен и привлечен начин да се обезбедат сите видови сензорни повратни информации. Светлите бои овозможуваат визуелна стимулација. Чувството на потопување им се допаѓа на децата со аутизам од сите возрасти. Топчињата можат да направат децата да се чувствуваат како да лебдат или да се масираат. Тие исто така ги поддржуваат целите на визуелната, аудитивната и сензорната терапија. Најдобро од сè, можете да креирате ваш сопствен базен со топки користејќи бебешки базен и вреќи со пластични топчиња.
    • Побарајте играчки што имаат елемент кауза и последица. Овие вклучуваат играчки кои произведуваат звук кога ќе се притисне копче или ќе светне кога ќе се допре. Освен важната лекција дека нивните постапки имаат резултат, тие се играчки кои, генерално гледано, можат да помогнат да се привлече и задржи вниманието на вашето дете.
  2. Азбучни играчки и играчки со бројки. Играњето со азбука и бројки можат да бидат забавен и привлечен начин за вежбање на вештини за рано читање со вашето дете. Деновиве многу играчки се дизајнирани за учење на азбуката и бројките кои можат да бидат визуелно примамливи и бучни.
    • Азбучни картички, може да си ги направите самите дома на картон или на листови по своја желба и потреба или да ги купите. Под секоја буква нацртајте одреден предмет, животно или храна што почнува на одредената буква. Исто може и со бројките.
    • Може самите со лего коцки или зрнца грав или со топчиња во боја на картон да создавате букви и зборови.
    • Монтесори тактилна азбука: Оваа табла за пронаоѓање е идеален начин да вежбате движења за пишување и да градите фини моторни вештини без преголемо стимулирање на вашето дете. Има повеќе видови на Монтесори играчки за учење на буквите и азбуката.
    • TOOKY TOY дрвени пазли азбука
    • Дрвено сметало со букви, зборови и бројки
    • Сложувалка учам да бројам, ова е многу корисна играчка и забавна играчка со која ќе учат и моторика, земи, стави и воедно и бројките
  3. Магнетна игра-Годишни времиња. Со оваа игра детето ќе може да ги реди делчињата и да ги прикаже четирите годишни времиња. Оваа игра ги поттикнува детската имагинација и креативност на многу забавен начин.
  1. Магнетна игра-Емоции-ЈАНОД. Ќе го воведе детето во светот на различни емоции со помош на илустративни картички на коишто се прикажани ситуации од секојдневниот живот. Играта содржи водич за емоции, напишан од експерти по психомоторика. Играта има 2 нивоа, едноставно пресликување на изразот на заднината на картичката или за поголемите деца да се обидат да ја претпостават која емоција е поврзана со одредена ситуација. На дното на кутијата има огедалце коешто ќе овозможи на децата да се гледаат додека прават одреден израз на лицето. Со оваа игра ќе го поттикнете нивото на свесност на вашето дете за одредена емоција.
  2. Лего-коцките се едни од најпопуларните играчки за деца, и со аутизам и без. Овие разнобојни блокови им помагаат на децата да градат фини моторни вештини, да вежбаат визуелна перцепција, да развиваат когнитивни вештини и да научат да ја користат својата имагинација. Плус, ЛЕГО коцките се совршени за предавање математички вештини и принципи на СТЕМ.
  3. Магнетен конструктор класик: Оваа играчка помага во развој на фини моторни вештини и координација на рацете и очите. Вашето дете може да игра со ова независно, или можете да играте заедно додека разговарате за боите и формата додека создавате фигури.
  4. Супер шопинг, количка за шопинг и пластични овошја и зеленчук: Таа е дизајнирана да развива меморија и јазични вештини кај децата, исто така, може да послужи како одличен почетник за разговор и алатка за да им помогнете на децата кои се чувствуваат вознемирени од продавниците за храна. Тука може да додадете и играчка мини продавница со каса, и да си играте купувач и продавач.
  5. Играње со кукли е совршена за игра и развој на говорот. Зошто да се игра со кукли? Идентификувајте делови од телото: Очи, нос, уста, уши, раце, прсти, стомак, лакти, колена Облека: Кошула, чевли, панталони, чорапи… Облекувањето на куклата помага и при фини моторни вештини! Идентификувајте ги емоциите и чувствата: гладни, жедни, уморни Научете глаголи: Пијте, јадете, спијте, седете. Зголемете ја социјалната интеракција: Свртете се, преправајте се дека играте со други деца, негувајте и се грижите.
  6. Замав со терапија во затворени простории – Овој замав е задолжителен за децата со аутизам или нарушување на сетилната обработка. Некои од најчестите затворени игри се:
    • „Направете го тоа сами“ (на пр. Склопете играчка од повеќе делови според модел) – игра во која детето сфаќа дека се потребни трпеливост и постепеност за да се постигне посакуваниот резултат;
    • Лавиринт – изнаоѓање излез бара значително ниво на концентрација, внимание, упорност и посветеност; Може да се изведе дома со перничиња или кутии.
    • Полесна подготовка на храна и пијалаци (на пр. Лимонада или овошни салати) – бара фокус на акција, го подобрува односот на детето кон храната и го зголемува чувството за намена и способност (бидејќи ги имитира постапките на возрасните);
    • Подредување форми – му помага на детето да ги стави работите во врска, развива чувство на сличности и разлики и создава добра основа за разбирање на знаци и симболи;
    • Игри со меморија – бараат висок фокус и развиваат перцепција на детали и разлики помеѓу слични предмети.
    • Мала трамбулина , во затворени простории е совршена за децата да потрошат малку (или многу) енергија!
    • Кинетички песок, Издавањето на сетот за учење на овој сет за кинетички песок прави идеална играчка за сензорни аутизам.
    • Научете го вашето дете да влече патент, да ги прицврстува копчињата, да кликнува, да врзува врвки и чевли, да врзува вратоврски и слично со овие едноставни, мали и преносни маси.
    • Плејдох (лигав пластелин) Слузот нуди одличен начин за развој и зајакнување на мускулите потребни за пишување, а истовремено развивање на вештините за сечење ножици на детето. Сетот Слим е забавен за почеток затоа што децата ќе бидат задоволни да мешаат различни бои и да создаваат различни форми, а исто така можат да користат и ножици за сечење и обликување.
    • Мека тактилна топка, помага во развојот на рефлексот за фаќање и го стимулира развојот за фината моторика кај малите деца. Постарите деца можат да ја користат за разни видови игри. Оваа е играчка е доста корисна за деца со посебни потреби, за терапевтски цели и полисензорна стимулација.

Играта е многу важен метод на настава. Преку игра, детето ги развива своите сетилни, моторни способности и јазични вештини. Играта ја подобрува социјалната интеракција и им помага на децата да ги решат проблемите



912

X