Социјалната промена во шесто одделение е реалност. Пријателствата се менуваат преку ноќ, малите проблеми се доживуваат како големи, а хиерархијата во училиштето е видлива и застрашувачки присутна.
Зошто шестото одделение е особено турбулентно?
Пубертет и промени во идентитетот: Брзи хормонални промени влијаат врз расположението, енергијата и свесноста за телото.
Социјални споредби: Децата стануваат многу свесни за социјалните нееднаквости со врсниците.
Нестабилност на пријателствата: Истражувањата покажуваат дека само половина од пријателствата на почетокот на учебната година траат до крајот.
Чувствителност на одбивање: Исклучувањето од групата може да влијае врз самодовербата и менталното здравје.
Шесто одделение често се памети по непријатностите, но е и пресвртна точка кога самодовербата може да опадне ако родителите не се вклучени.
Како родителите да им ја заштитат самодовербата?
Нормализирајте ги промените: Објаснете дека променливите пријателства се нормални и не го менуваат карактерот на детето.
Научете го детето на емоционален речник: Поттикнете ги децата да ги изразуваат љубомората, повредата или срамот со зборови.

Баланс помеѓу слободата и границите: Дозволете им да прават грешки во пријателствата, но со јасни граници.
Поддршка преку дополнителни активности: Спортот, уметноста и клубовите ја зајакнуваат самодовербата.
Пример за издржливост: Споделете лични искуства кога вие сте се соочувале со промени и како сте ги издржале сите тие предизвици.
Брзи сценарија за родителите
Кога пријателство ненадејно завршува: „Знам дека боли кога пријателствата се менуваат. Како се чувствуваш?“
Кога детето се чувствува исклучено: „Звучи како да се чувствуваш изоставено. Што можеме да направиме следниот пат?“
Кога конфликтот ескалира: „Диши.. Сакаш ли прво да кажеш со зборови што чувствуваш?“
Кога детето се сомнева во себеси: „Пријателствата се менуваат, тоа е нормално. Она што е важно е да останеш верен на себе.“
Социјалната промена во шесто одделение е можност родителите да ги водат децата кон емоционална компетентност и издржливост. Вештините што децата ги развиваат како управување со љубомора, менување пријателства и поставување граници, стануваат основа за здрав социјален и емоционален развој и во подоцнежните години.