Современите американски деца се толку исклучени од изворот на нивната храна што многу од претшколска возраст мислат дека сланината доаѓа од растение, а не од свиња, покажува мало ново истражување.

Се чини дека ова фундаментално недоразбирање е широко распространето и кога станува збор за сирењето, хот-догот, виршлите, пилешкото, ракчињата и хамбургерите, за кои значителен број анкетирани деца сметале дека се од растително потекло. Тестирајќи 176 деца во САД на возраст меѓу 4 и 7 години, истражувачите откриле грешки во нивното основно знаење за храната.

Месото најмногу било погрешно разбрано, но некои зеленчуци, како пржените компири, исто така предизвикале збунетост. На крајот, речиси половина од групата го сортирала помфритот во категоријата „животински“, додека околу 41 отсто ја сместиле сланината во категоријата „зеленчук“.

– Една од причините поради кои на децата им недостига основно знаење за храната е затоа што многу од нив имаат многу мала изложеност на тоа како се одгледува храната – посочуваат авторите.

– Со сè помалку и постари Американци кои се занимаваат со земјоделство, бројот на деца во САД што живеат на фарми се намали – додаваат тие.

Истовремено, потрошувачката на месо во САД достигна највисоко ниво на сите времиња, при што просечен човек консумира повеќе од 200 килограми живина и црвено месо во 2018 година.

Во споредба со истражувањето за разбирањето на децата за исхраната, изненадувачки малку е направено за да се тестира нивното разбирање за тоа од каде всушност потекнува храната. Навистина, некои минати истражувања покажаа дека малите деца имаат ограничено разбирање за производството на храна, особено за храна која изгледа сосема поинаква од нивните оригинални состојки.

На пример, во 2014 година едно големо национално истражување во Обединетото Кралство покажа дека третина од децата на возраст од 5 до 8 години не знаат како се прави лебот, сирењето или тестенините.

Но, има и друго објаснување. Родителите можеби не сакаат искрено да им кажат на своите деца како производите од животинско потекло доаѓаат на нивните чинии.

– Родителите може намерно да кријат информации за колење животни во обид да ја заштитат детската невиност – објаснуваат авторите на тековната студија.

Да му кажете на детето, на пример, дека хамбургерот доаѓа од крава, е неостварлив начин да се пренесе информација. Детето може да мисли дека кравата дава хамбургери како што дрвото дава јаболка, велат авторите. Дури и кога детето ќе слушне дека млекото доаѓа од крави, можеби нема да разбере како.

Тоа може да звучи смешно за возрасен, но во една студија од 2003 година биле интервјуирани деца на претшколска возраст за нивната храна и се открило дека многумина не сфаќаат дека месото е месо од мртви животни. Некои деца што го знаеле ова мислеле дека месото е собрано од животни кои умреле од природна смрт.

– Овие резултати укажуваат дека месото може да претставува уникатен јаз во знаењето за храната на децата – пишуваат авторите.

Неуспехот да се разбере врската помеѓу животните и месото може да ги поддржи раните преференции во исхраната кои имаат сериозни влијанија врз животната средина, особено бидејќи тие стануваат отпорни на промени подоцна во животот.

Кога истражувачите ги спровеле истите истражувања меѓу 78 деца на возраст меѓу 6 и 7 години, откриле дека овие малку постари деца се многу подобри во категоризацијата на храната во „животинска“ или „растителна“ отколку децата на 4 или 5 години.

Кога од сите деца во истражувањето било побарано да ја класифицираат храната како „добра за јадење“ или „лоша за јадење“, две третини од помладата група погрешно ги класифицирале кравата и свињата како „не е во ред за јадење“. Децата можеби не сфаќаат дека говедското и свинското месо, соодветно, потекнуваат од тие животни.

Ако можеме да сфатиме како искрено да ја пренесеме храната во етички и еколошки термини на децата, би можеле да го промениме начинот на исхрана до крајот на нивниот живот. Ова е важно бидејќи заменувањето на месото е еден од најмоќните начини на кои поединецот може да го намали својот јаглероден отпечаток.

Меѓутоа, за децата да го разберат тоа, треба да знаат од каде доаѓа нивната храна. И во тој оддел се чини дека имаме многу простор за подобрување.

Извор



912

X