Децата со Даунов синдром имаат послаб мускулен тонус, што може да предизвика одложување на развојот на моторните вештини. Овие деца може побавно да седат и да одат во споредба со нивните врсници. Повеќето деца со Даунов синдром почнуваат да одат на возраст од 18 месеци до пет години. За да се стимулираат овие моторни вештини уште од рана возраст, подолу се дадени неколку активности за деца со Даунов синдром:

– Играње на душеци – вежбите на стомак за груб моторен развој, како и за досегнување и фаќање предмети, може да се прават на душеци за играње. Визуелно привлечни производи, како и одредени активности кои бараат фини моторни способности, како што се фаќање и отпуштање, може да се најдат на душеците за играње. Исто така, можете да поттикнете истражување и свесност за телото на вашите деца со криење предмети и играње ѕиркање.

-Огледало на подот – ова е клучно за бруто моторниот развој. Визуелното внимание и социјалната интеракција се исто така корисни за растот и може да се постигнат со деца кои зјапаат во огледало. Користењето работи со висок контраст, како што се слики со црно-бели работи, во раното детство е прекрасен метод за подобрување на визуелното чувство.

Активности на отворено за деца со Даунов синдром

Играњето надвор има многу други предности освен свежиот воздух. Кога сонцето сјае и времето е топло, идеално е да се фокусирате на активности што можат да им помогнат на моторните вештини на вашите деца.

Игра со вода – Кога времето дозволува, сите деца сакаат да си играат во вода. Многу родители не се свесни за важноста на активностите за играње во вода за развојот на грубите моторни вештини. Наполнете вода во базен за бебиња. За да ги подобрите мускулите на рацете и фините моторни вештини, користете играчки за капење или какви било други предмети за деца што може да се користат во вода.

Летање змеј – ако случајно се најдете во паркот на убав, ветровит ден, обидете се да летате змеј за да видите колку далеку вие и вашите деца можете да го испратите да лета. Летањето змеј е една од најинтересните, најзабавни и најсложени моторни активности за децата со Даунов синдром.

Активности за движење на рацете и прстите за деца со Даунов синдром

Фини моторни вештини – способноста да се движат рацете и прстите може да биде проблем за децата со Даунов синдром. Нестабилноста на рацете им отежнува да се вклучат во фини моторни вештини на повисоко ниво, како што се закопчување копчиња или сечење хартија. Затоа, за да им помогнеме, еве неколку лесни активности за да ги практикуваат децата со Даунов синдром:

Играње со музички инструменти – ова е една од лесните игри за деца со Даунов синдром. Музиката е забавен метод за вежбање на фините моторни вештини и има многу алтернативи засновани на нивото на способности на вашите деца. Без да бара високи нивоа на фини моторни вештини, вашето дете може само да удира во тастатура или тапан како едноставен метод за да добие одредена причина и последица. Играњето со тапан им овозможува да вежбаат да фаќаат или да држат стап за да го удрат тапанот. Ако немате вистински тапан, можете да користите секојдневни работи како дрвена лажица и тава. Инаку, вежбањето притискање на тастатурата им помага да ги користат прстите. Наместо тоа, можете да барате музичка играчка со копчиња.

Играње со налепници – игрите со налепници се забавен метод за развој на фините моторни вештини. Одлепувањето и лепењето налепници е корисно за децата. Можете да го направите лепењето поедноставно со одлепување на поголемиот дел од задниот дел на налепницата. Вашите деца треба само да го одлепат остатокот со прстите и да го залепат на парче хартија или дел од нивното тело.

Градежни блокови – градежните блокови бараат стабилна рака и прецизно поставување на следниот блок. Започнете со натрупување поголеми предмети, како што се книги или празни лименки. Обидете се со помало редење користејќи лего или брави бидејќи ја подобруваат нивната прецизност. Градежните блокови им овозможуваат да создадат различни структури. Спојувањето на деловите им помага да развијат и фини моторни вештини. Ако децата се многу умешни, обидете се да ги предизвикате да смислат предмети што ќе ги наредат како играчки за возила или меки играчки.

Сензорно писмо – дозволете му на детето да истражува различни алатки за цртање и сликање, како што се восочни боици, креди во боја, пастели, фломастери, пенкала за суво бришење, четки за боја и меки моливи. Обезбедете многу активности кои вклучуваат случајно чкртање, почнувајќи со хартија А2 или поголема. Постепено развивајте контрола со намалување на големината на хартијата и зголемување на нивото на точност, на пример, од А3 – А4 – А5 – 10 cm и на крај квадрати од 5 cm. Направете шаблони во песок со помош на стап. Користете вода и голема четка за сликање прикачена на стап за да направите шаблони на земја.

Игри за координација рака-око за деца со Даунов синдром

Топки – тркалајте топка напред-назад помеѓу вас и вашето дете. Оваа игра бара од вашето дете да ги користи рацете и очите за да игра. Почнете со голема топка и постепено намалувајте ја големината додека вашето дете се развива. Охрабрете го вашето дете да се обиде да ја спречи топката да се врати назад кога ќе му се приближи. Научете го да ја запира топката со двете раце, а потоа покажете му како да ја запре топката само со една рака.

Загатки – загатките се одличен начин да ги натерате децата да ги усогласат формите. Некои деца ќе се обидат да го турнат делот од сложувалката наместо да го претворат во вистинската форма. Затоа, почнете со едноставни загатки каде што можете да бидете поуспешни во учењето на идејата за вртење на парчињата од сложувалката. Можете да најдете добра слика што ќе му се допаѓа на вашето дете. Исечете го на големи или мали парчиња за вашето дете лесно да ги состави во форма.

Ако знаете во која фаза е вашето дете и што следува во рамките на неговиот развој, ќе знаете дали активноста е премногу предизвикувачка, физички или интелектуално, или не е доволно предизвикувачка за детето. Запомнете дека активностите кои се надвор од моменталната развојна подготвеност на вашето дете ќе резултираат со фрустрација за вас и вашето дете. Користете активности со кои знаете дека вашето дете имало успех. Надградете го тој успех со додавање тешкотии на веќе постигнатата задача.

Запомнете дека успехот и достигнувањата се мотивирачки за децата, затоа вашето дете ќе сака да се занимава со учење.

– Поделете ги активностите на мали чекори, oценувањето (разложување на задачите) е метод за модифицирање на начинот на кој се изведува активноста за да се направи поуправлива или остварлива. Овие стратегии се важни за сите деца, но особено за оние што се соочуваат со тешкотии во развојот на нивните вештини.

– Направете го тоа забавно, колку е повозбудлива активноста, толку е поголема веројатноста вашето дете да биде мотивирано да се вклучи и да учествува. Внимавајте на гласот и говорот на телото бидејќи тоа се моќни алатки за започнување задачи со вашето дете.

– Бидете свесни за околината, учењето нови вештини бара внимание и фокус. Бидете свесни за одвлекувањата што може да се мешаат во обидите на вашето дете. Размислете за физичкиот простор, гладот, времето од денот, прекините, бучавата и осветлувањето. Сето ова може да влијае врз стекнувањето вештини.

– Испробајте различни активности, ако активноста не е успешна првиот пат, обидете се повторно со друг метод. На пример, постојат многу начини да се прават ознаки, наместо да користите пенкало и молив, зошто да не пробате неуредна игра и не заборавајте да го направите ова во различна средина за вашето дете да може да ги генерализира своите вештини.



912

X