Еден начин на кој родител на дете со АДХД може да ја подобри комуникацијата со него е да научи за „динамиката за дистанцирање и прогонувач“.

Што претставува оваа динамика?

Според Институтот „Готман“, станува збор за емоционална интеракција помеѓу личност (прогонувач) која итно бара конфронтација за да ги реши проблемите и личност (дистанцира) која избегнува конфронтација со повлекување. Спомената во делата на д-р Џон Готман, Џули Готман и авторот Тери Гаспар, оваа динамика влијае врз сите врски на една личност во текот на целиот животен век.

Тоа вклучува комуникација во семејните односи кога детето или партнерот има АДХД.

Кога ќе се појави емоционален конфликт, оние со АДХД може да се заклучат во расправија, однесување или мислење. Заробени од неможноста да ги регулираат своите емоции, тие често ги „бркаат“ родителите, партнерите или пријателите – долго откако другата страна побарала пауза.

Ова може да биде во форма на расправија, испраќање пораки или физичко следење некого во обид да се продолжи расправијата. Ескалацијата е неизбежна, особено кај поединецот со АДХД, особено кога другата страна не реагира.

Паузирањето не мора да ја деескалира ситуацијата.

Родителите или децата често се обидуваат да користат тактики како што е пауза за да се обидат да ја смират расправијата. Но, ова ретко функционира за луѓето со АДХД поради обидот да се продолжи тековниот ангажман.

Лицето со АДХД често ја продолжува потрагата барајќи разрешница, понатамошна дискусија или одговори. Расправијата или дискусијата станува жива илустрација на динамиката.

Динамиката дополнително се влошува од анксиозноста на секоја страна, историјата на траума или чувствителноста на одбивање или нивото на емоционална контрола.

Кој е оддалечен, а кој прогонувач?

Гаспар, автор на „Прирачникот за повторен брак“, беше пионер во истражувањето на динамиката и често е цитиран во работата на Готман.

Според Гаспар, оној што се дистанцира е личноста што се повлекува физички или емоционално и се обидува да го прекине разговорот. Тие често се емоционално недостапни или сакаат простор за обработка и справување со ситуацијата.

Прогонувач е личноста која се обидува да го продолжи разговорот, да се поврзе и да комуницира. Тие често се чувствуваат напуштени и сакаат блискост.

Личноста што се оддалечува сака смиреност и далечина. Прогонувачот бара блискост.

Зошто луѓето се повлекуваат?

Постојат многу потенцијални причини зошто, но повеќето вклучуваат интензивни емоции, расправии, разочарувања и незадоволство во односите.

И како и со повеќето жестоки конфликти, ретко е корисно да се обидете да постигнете решение кога расправијата е жестока.

Родителите често се збунети – и вознемирени – од оваа динамика и не разбираат како да ги решат повторените конфликти. Таму доаѓа во игра разбирањето на личноста што се оддалечува и прогонувачот.

Еве неколку начини да го искористите вашето знаење за динамиката за да постигнете подобра комуникација со дете со АДХД.

1. Направете простор за тајмаут – Поставете аларм за одредено време за пауза, не повеќе од 10 минути и договорете се за ова време.

2. Измислете фраза – Користете ја фразата, нешто за што ќе се договорите пред ескалација на емоциите.

3. Препознајте ја сопствената улога – Смирете се и откријте во која улога се наоѓате.

4. Бидете љубезни – Препознајте дека може да има многу предизвикувачи. Потрудете се да го утешите прогонувачот. Кажете му дека го почитувате и сакате да ги решите проблемите.

5. Идентификувајте што ќе се случи по тајмаутот – Личноста што се дистанцира треба да ја почитува својата заложба за враќање во договореното време, но не е обврзана повторно да се врати во расправијата.

6. Регистрирајте го интензитетот – Важно е да ги идентификувате вашите емоции и нивниот интензитет. Правете пауза секој ден за да ја изградите вашата свесност.

7. Додајте безбедносни планови – За жал, расправиите може физички да ескалираат. Ако ова ве загрижува, однапред договорете се како да се заштитите себеси и вашите деца.

8. Разговарајте – Разговорот за динамиката им помага на двете страни да бидат сведоци во процесот. Од сите човечки односи, динамиката родител-дете е навистина единствена врска во која секое дете и родител можат да уживаат и да ја негуваат.

Го негува физичкиот, емоционалниот и социјалниот развој на детето.

Создавањето доживотна, успешна врска ги поставува темелите за личноста на детето, животните избори и целокупното однесување.

Затоа е толку важно рано да се воспостават стратегии за ефективна комуникација, а познавањето на динамиката е позитивен чекор напред.

Автор: Керолајн Мегвајер, експерт по едукација

Извор



912

X