Имајте на ум дека сите деца понекогаш имаат проблеми со математиката. Но, децата со дискалкулија се борат многу повеќе од другите на иста возраст. Дискалкулијата не е исто што и анксиозност или страв од математика. Но, децата со дискалкулија често имаат силни емоции за математиката. На пример, тие често се вознемирени или фрустрирани кога играат игри на табла за кои е потребно броење или аритметика.
Погледнете ја следната листа со знаци додека го набљудувате вашето дете. Користете ја како потсетник додека разговарате за она што сте го забележале со наставникот или со докторот на вашето дете.
Знаци на дискалкулија во предучилишна возраст
-Детето има проблем да научи да брои и прескокнува броеви долго откако децата на иста возраст ќе ги запомнат броевите по правилен редослед.
-Се чини дека не го разбира значењето на броењето – на пример, кога барате пет коцки, вашето дете ви дава само голем број коцки наместо конкретно да ги изброи.
-Се бори да препознае шаблони, како од најмал до најголем или од највисок до најнизок.
-Има проблем да ги разбере симболите на броевите, како што е поврзувањето помеѓу „7“ и зборот седум.
-Има проблем да поврзе број со некој предмет, на пример, да знае дека „3“ се однесува на групи работи како што се три колачиња, три автомобили или три деца.
Знаци на дискалкулија во пониските одделенија од основно училиште
-Има проблеми со учењето и запомнувањето на основните математички факти, како што се 2 + 4 = 6
-Сè уште ги користи прстите за броење наместо да користи понапредни стратегии (како што е усна математика).
-Се бори да ги идентификува математичките знаци како + и ‒ и да ги употреби правилно.
-Има тешкотии со разбирање на математички фрази, како што се поголемо и помало од.
-Има проблеми со месната вредност, често става бројки во погрешна колона.
Знаци на дискалкулија во повисоките одделенија
Се бори со математички концепти како што се заменливост (3 + 5 е исто што и 5 + 3) и инверзија (да се биде способен да се реши 3 + 26 ‒ 26 без броење).
-Тешко му е да го разбере јазикот на математиката и да смисли план за решавање математичка задача.
-Има проблеми да ги запомни резултатите во спортските игри и активности.
-Тешко му е да ја одреди вкупната цена на работите и да ја следи вредноста на парите.
-Избегнува ситуации кои бараат разбирање на бројките, како што се игрите што вклучуваат математика.
Знаци на дискалкулија во средно училиште
-Се бори да чита табели.
-Има проблем да ги примени математичките концепти за парите, како што е внесување правилна промена на вредноста.
-Има проблем со мерење работи, како состојки во рецепт или течности во шише.
-Му недостига самодоверба во активностите кои бараат разбирање на брзината, растојанието и насоката и лесно се губи.
-Има проблем да најде различни пристапи кон истиот математички проблем, на пример. додавање должина и ширина на правоаголник.
Автор: Јасна Дреновац
912