Видео снимено од данската градинка „Тингој Вугестју и Бернехаве“ го освои интернетот потсетувајќи многумина на едноставните радости од детството. Снимката прикажува група деца како стојат покрај каллива локва, се смеат, навиваат и гласно го извикуваат името на своето другарче кое се спрема да скокне во калта. Видеото првично било објавено на фејсбук-страницата на градинката и досега собрало повеќе од 2,8 милиони прегледи.
Во коментарите, многумина истакнуваат дека овој вид игра е токму она што често му недостига на денешното детство – слобода, спонтаност и радост без технологија и ограничувања. Снимката ги прикажува децата како бестрашно го истражуваат светот околу нив, се валкаат и учат преку игра, додека нивните наставници ги охрабруваат да бидат љубопитни и слободни.
Децата најдобро учат преку игра и слободно истражување во природа
Градинката „Тингој Вугестју и Бернехаве“ се наоѓа во малото гратче Ринге во Данска и е позната по својот топол, семеен пристап. Сместува деца од една до шест години, а акцентот е ставен на индивидуален пристап и создавање безбедна средина во која секое дете се чувствува видено и поддржано. Воспитувачите веруваат дека децата најдобро учат преку игра, слободно истражување и секојдневен контакт со природата.
Иако градинката не прецизира точно колку време децата поминуваат на отворено, во Данска е вообичаено малите деца да поминуваат голем дел од денот на отворено, без оглед на временските услови. Децата играат секој ден во дворот, шумата или блиските ливади, а воспитувачите ги охрабруваат да се поврзат со природата и слободно да ја истражуваат својата околина.
Овој пристап не е единствен за Данска. Слична практика постои и во Норвешка, Шведска, Финска и Германија, каде што таканаречените шумски градинки (или Waldkindergartens) се многу популарни. Во овие институции децата го поминуваат поголемиот дел од деновите на отворено, учејќи за растенијата и животните, истражувајќи го теренот, качувајќи се, градејќи и соработувајќи. Истражувањата покажуваат дека овој начин на воспитување поттикнува независност, отпорност, моторен развој и емоционална стабилност кај децата.