Игротека

Ранко Рајовиќ: На детето не му требаат милион активности, туку парк, шума

Секоја година генерациите се сѐ послаби. Мора нешто да се промени. Првиот проблем се новите технологии.

Ранко Рајовиќ вели дека детето не може да помине три часа пред екран и да се развива на нивото што се очекува за негова возраст. Како втор проблем го наведува недостигот на движење.

– Дете од шест или седум години дневно треба да оди 15 до 20 километри. Толку многу поминувавме кога бевме деца. Кое дете во градот поминува макар и 2-3 километри? А мозокот се развива токму преку движење – вели Рајовиќ, нагласувајќи дека покрај овие две причини – вишокот време пред екран и недостигот на движење, има и други, но во суштина овие две се најголемите виновници што генерациите секоја година стануваат сѐ послаби на сите полиња.

Тој апелира до родителите да ги носат децата во шумите и парковите, да ги остават да се качуваат по дрвја и да играат онака како што ние игравме кога бевме деца. „На детето не му требаат стотици активности, туку парк, шума и распуст на село.“

– Мораме да ги научиме децата да размислуваат. Тоа е единствената подготовка за иднината. Тие поминуваат пет часа дневно во училиште и за тоа време не треба да ги учат работите напамет, туку да учат да размислуваат. А за да го направат тоа, мора да се движат. Важна е улогата на градинките, училиштата и родителите. Важна е улогата на сите нас – објаснува Рајовиќ.

Рајовиќ напоменува дека проблемот што го имаат денешните деца, а ние како деца го немавме е хипервниманието.

– Децата учат пет-шест минути и не можат да продолжат, мора да се одморат. По паузата, повторно истото. А кога ќе им дадете видеоигра, може да играат и два часа. Ние имаме длабоко внимание и можеме да учиме два или три часа. Децата денес не можат да го направат тоа – вели тој.

На прашањето како да се промени тоа, Рајовиќ вели дека клучот е во нас, родителите, и времето што го поминуваме со нашите деца. Тој советува да се вклучат друштвени игри уште од мали нозе.

– Мораме да го научиме детето да совладува нешто со мозокот, а не да му даваме видеоигра во која се менуваат 1.000 слики и детето ја следи. Тоа не е природно – вели тој.

А што ако детето е веќе тинејџер, како да го промениме тоа?

Мора многу да разговараме, вели Рајовиќ, за да бараме нови методи.

– Родителите можат да се едуцираат. Сепак, полесно е децата да се фокусираат на физички активности порано и навреме да се држат подалеку од виртуелниот свет. Ако веќе се во тинејџерски години, потешко е, но не и невозможно. Потребни се многу разговор и трпение за да им се покаже дека има нешто надвор од виртуелниот свет – тврди Рајовиќ.

Тој додава и дека децата што се премногу фокусирани на виртуелниот свет се агресивни, несигурни и не можат да учат и поради тоа имаме двоен проблем.

Извор

Поврзани написи

Прашај психолог

Рубриката „Прашај психолог“ овозможува стручна поддршка од психолози и психотерапевти на родителите при справување и решавање одредени актуелни прашања од психолошка природа на нивните деца. На прашањата одговараат психолози и психотерапевти соработници на Деца.мк.

To top