Училишната престрелка во основното училиште „Владислав Рибникар“ во Белград, во која животот го загубија осум ученици и училиштен чувар, а шест ученици и еден наставник беа тешко ранети, го потресе целиот регион. Хрватскиот министер за образование Радован Фукс испратил писмо до директорите на училиштата во кое им дава упатства како да се справат со оваа состојба, а медиумите и социјалните мрежи беа преплавени со приказни и реакции за невидената трагедија што се случи во Србија.
Наташа Јокиќ Бегиќ, професорка на Филозофскиот факултет во Загреб и универзитетска професорка, зборува за учениците, нивната благосостојба, менталното здравје и превенцијата од насилство. Која е улогата на училиштето, која е улогата на родителот, а која е улогата на медиумите и јавноста во целата приказна – се само дел од прашањата на кои дава одговор.
Треба да ги учиме децата повеќе на вредности, а помалку на факти
Тука се отвора тема и за содржината што ја учат учениците во основното образование. Психологот Јокиќ-Бегиќ смета дека треба да се учат на повеќе вредности, а помалку факти.
„Оставете ги црвите на дното на океанот, ќе дознаеме за црвите на дното на океанот, како се нарекуваат. Или ќе го научиме името на ензимот што ја пени плунката. Освен тоа, можеби нема ни да треба да го научите тоа. Го имате Гугл, па прашајте го Гугл како се вика тој ензим. Имате време да го научите тоа. Имате време да учите јазици, за мене е фасцинантно кога сите ги тераат децата да учат јазици од мали нозе. Децата мора да одат на час по музика, на спорт“, изјавила Јокиќ-Бегиќ.
Таа посочила дека треба повеќе да се учи за вредностите и што е можно повеќе тие да се вклучат во наставата во основното образование.
„Учење на час како да се регулираат емоциите“
Не можеме ни да замислиме колку психијатри, вели Јокиќ-Бегиќ, заминуваат од Хрватска за да работат во Шведска, на шведски јазик. Дали знаеле шведски? Секако дека не, но научиле толку добро што можат да бидат психијатри.
-Со други зборови, во одреден момент ќе го научите јазикот, но треба да се знае да се издржат победата и поразот, да се учи на час како да се регулираат емоциите, да се зборува за тоа. Кажете: „Марко, кога си тажен, што правиш тогаш?“, „И кажи ми, Ана, што правиш кога си тажна?“ Зборувајќи за такви работи, тогаш прозорецот е отворен за тоа – заклучува психологот.
Автор: Дује Ковачевиќ
912