Родителите поминуваат многу време кажувајќи им на своите деца да бидат добри со другите – особено кога се инволвирани браќата и сестрите. Но, за децата да бидат љубезни, потребно е многу вложување. Љубезните деца мора да бидат усогласени со емоциите на другите и вистински да се грижат за нивната благосостојба. Онаму каде што убавото се среќава со емпатијата, љубезноста е сериозно предизвикувачка лекција што родителите треба да ја пренесат на своите деца.
За среќа, можно е да ги научите вашите деца на љубезност. За една неодамнешна студија, истражувачите од Центарот за здравје на мозокот побарале 38 мајки да ги запишат своите деца на возраст од 3 до 5 години на онлајн програмата за обука за љубезност „Kind Minds with Moozie“. Децата завршиле пет кратки модули, во кои дигиталната крава по име Музи опишувала креативни вежби кои родителите можат да ги прават со своите деца за да ги научат на љубезност, како што е играње игра каде што членовите на семејството наизменично се преправаат дека се впуштаат во различни чинови на љубезност. Истражувачите откриле дека децата од предучилишна возраст биле и пољубезни и посочувствителни по обуката за љубезност.
Еве три работи што родителите кои воспитуваат љубезни деца имаат навика да ги прават.
- Градење емоционална интелигенција
Иако луѓето имаат тенденција да размислуваат за љубезноста како специфична карактерна особина, таа е втемелена во повеќеслојниот концепт на емоционална интелигенција – збир на вештини кои им овозможуваат на луѓето да ги следат сопствените и туѓите емоции, како и способноста да ги користат емоциите за да ги водат сопствените мисли и постапки. Емоционално интелигентната личност може точно да го согледа и оцени она што другите го чувствуваат и соодветно да ги контролира сопствените емоции како што налага ситуацијата.
Помагањето на децата да развијат емотивен речник кој им овозможува да ги идентификуваат чувствата и емоциите е основа за да им помогнеме да станат љубезни луѓе. И ако подемот на емотиконите нѐ научи нешто, тоа е дека дури и многу малите деца лесно ги разбираат визуелните претстави на емоциите.

- Прославување на љубезноста
Родителите не почнуваат од нула кога ги учат децата како да бидат љубезни. Секој што имал дете од предучилишна возраст добро знае дека љубезните намери почнуваат рано.
Одвојувањето време за да се забележат и афирмираат такви моменти на љубезност, на децата им го истакнува капацитетот што веќе го имаат, притоа создавајќи место за позитивни повратни информации што ја поттикнува љубезноста да се движи напред. Детето покажува љубезност, возрасен го забележува тоа и му дава комплименти, а потоа пофалбата предизвикува позитивен одговор што го поттикнува детето да повторува дела на љубезност.
- Заедничко практикување љубезност
Користете кукли за играње во улоги како да се биде љубезен во различни ситуации. Наместо едноставно да им даваат на децата примери за тоа како да бидат љубезни, родителите можат да учествуваат во креативниот процес со своја брзина. За помладите деца, куклите се навистина добри во играњето улоги на позитивни социјални интеракции со ангажиран карактер. Ова е одлична игра во која се поставуваат ситуации каде што децата можат да добијат потврда за моментите кога даваат добри предлози за тоа како куклата може да одговори на другите со љубезност.
Друга опција за практикување љубезност е децата да размислуваат за љубезни алтернативи кога ќе видат измислени ликови како нељубезно зборуваат со другите во книги, телевизиски емисии или филмови.
За постарите деца, услугата и волонтерството можат да бидат патишта за зајакнување на љубезноста. Дури и малите гестови на љубезност можат да направат голема разлика. Ова е добар потсетник во овие моменти кога љубезноста се чувствува како минлива уметност. Правењето на следната вистинска работа – или во овој случај, следната љубезна работа – е остварлива цел што може да има моќни ефекти.