Престојувањето во природа позитивно влијае врз здравиот развој на децата и успехот во училиште, заклучува новата анализа што истражува стотици студии.
Минг Куо, вонредна професорка на Отсекот за природни ресурси и наука за околината на Универзитетот во Илиноис и водечки автор на студијата Frontiers in Psychology, вели дека очекувала дека критичката анализа на податоците ќе доведе до повеќе прашања отколку одговори. Наместо тоа, заклучила едно: „Време е природата да се сфати како сериозен ресурс за учење… всушност, тренд е зголемувањето на наставата во затворени простори во надеж дека така ќе ги максимираме стандардизираните перформанси на тестовите, а тоа може да предизвика повеќе штета отколку корист.“
Природата го поттикнува учењето на 8 различни начини
„Пронајдовме цврсти докази дека времето поминато во природа има ефект на освежување на вниманието, го ублажува стресот, поттикнува дисциплина, ја зголемува телесната активност и кондиција и поттикнува самоиницијатива кај учениците, уживање во учењето и ангажманот. А сето тоа го подобрува учењето“, објаснува Куо.
И уште повеќе, природата создава помирно, потивко, побезбедно место за учење; поттикнува поголема соработка меѓу учениците, потопла комуникација, а обезбедува и покреативни облици на игра.
Иако ниту еден од тие ефекти не е непознат, оваа анализа првпат ги собира на едно место. Здружени, овие резултати јасно укажуваат на значењето на времето поминато во природа. Тие исто така даваат објаснување за она што ги збунуваше научниците – зошто дури и малите дози природа понекогаш имаат изненадувачки големи ефекти.
„Кога ќе видите дека ученикот е повнимателен, но и помалку подложен на стрес и позаинтересиран за наставата, тогаш е јасно колку поголем ефект тоа би можело да има врз неговото учење. Тоа звучи како да е поинаква училница од онаа во која сите се под стрес, вознемирени, не се согласуваат итн.“, вели Мајкл Бранс, докторанд на Универзитетот во Минесота и коавтор на студијата.
Позитивните ефекти врз емоционалната и социјалната интелигенција
Според студијата, овие позитивни ефекти не се манифестираат само на успехот во училиштето. Се чини дека времето поминато во природа ги поттикнува личните вештини и квалитети за идниот успех, а може да има и клучна улога во поттикнувањето на децата да имаат погрижлив однос кон сопствената околина.
„Известувања и известувања – од независни набљудувачи, како и од учесниците во студијата – укажуваат на корисните придвижувања во истрајноста, критичкото размислување, водството, тимската работа и отпорноста. Сето тоа е во согласност со вештините за кои сметаме дека се важни за децата во 21 век“, вели Кетрин Џордан, вонредна професорка на Универзитетот во Минесота и коавторка на студијата.
„Дури и малата изложеност на природа е корисна. Ако сте во затворен простор, со поглед кон вашиот двор, а не кон ѕидот, тоа е веќе подобро. Но, повеќе време поминато во природа дава уште подобри резултати. Јасна е причинско-последичната врска. Колку што е поголема дозата природа што ја прима личноста, толку е подобар ефектот што го забележуваме кај неа“, вели Куо.
912