Образование

Модна ревија од рециклирани материјали, училишна градина, дизајн, поезија во „Ѓорче Петров“ – за да се зачува природата и да се работи тимски

Децата и училишниот кадар правеле градина, организираат изложби, подготвуваат храна, пишуваат поезија, дизајнираат…

За да му се приклучат на светот во најголемиот предизвик на денешницата – борбата за зачувување на планетата и нашата цивилизација, патрониот празник во скопското Основно училиште „Ѓорче Петров“, учениците, вработените во училиштето и родителите го посветиле на еко-активизмот. Но ова не е единствената активност со која учениците учат да ја сакаат природата, да работат тимски, да бидат дисциплинирани, се учат на претприемништво… Децата и училишниот кадар правеле градина, организираат изложби, подготвуваат храна, пишуваат поезија, дизајнираат…

– Сигурни сме и дека нашиот патрон Ѓорче Петров да беше наш современик, ќе ни се приклучеше во таа борба. Денес повеќе од кога било луѓето го минимизираат својот отпад и ѝ помагаат на животната средина преку селекција, рециклирање, реупотреба на материјали како што се пластиката, хартијата, алуминиумот и слично. И затоа апелираме: „Да го дадеме сите својот придонес во селектирањето, рециклирањето и изнаоѓањето инвентивни решенија за овој горлив проблем“ – вели Емилија Дамјановиќ, наставничка по музичко образование, координатор за естетско уредување и односи со јавноста.

Дамјановиќ, која е и фриленс-дизајнер, е автор и координатор на целокупниот проект.

За визуелниот ефект на настанот да биде потполн, учениците од сите одделенија изработиле и уметнички дела од рециклирачки материјали кои биле изложени во холот на училиштето каде што се одвивала модната ревија.
– Проектот со наслов „На модна писта – За природа чиста“ не е единствен проект со кој училиштето ги интегрира  екологијата, модата, музиката, креативноста, претприемништвото, здравата исхрана …Преку е-твининг проектот Hobby Gardens (Хоби градини) учениците направија мини-градина и обезбедија соодветна средина (почва и заштита) за растот на зеленчукот што го посадија – вели Дамјановиќ.

– Преку овој проект на градинарство и одгледување градинарски култури се доближивме до почвата и научивме сами да одгледуваме спанаќ и авокадо. Истражувавме за нутритивните вредности и уживавме во производството и одгледувањето – објаснува наставничката.

Децата на крајот го набрале спанаќот и направиле вкусна пита!

-Преку овој проект не само што се поттикнува градинарството, самостојното и независно производство на храна, здравата исхрана, претприемништвото, туку и социјалното и емоционалното учење, преку тимската работа, преку одговорноста и дисциплината при работниот процес од идеја до продукт – вели Дамјановиќ.

Фото: „Јутјуб“

Уште еден интересен проект кој ја буди креативноста кај учениците е „We Wear What We Sing“.
– Учениците се претставија себеси (и нивните училишта/градови) со објавување фотографии и описи, со креирање видеа… Тие избираа песна што најдобро ги опишува или ги опишува чувствата на пријателство, љубов или другарство и создадоа маичка врз основа на тоа. Учениците исто така ги презентираа песната и нејзиниот автор/пејач со користење различни програми и апликации и ја користеа нивната имагинација и креативност. Тие создадоа и квиз-игра, така што партнерите од други земји можат да играат. На крајот се поврзаа едни со други преку форум за да најдат е-пријатели и да си пишуваат електронски пораки за да дознаат повеќе за земјите и културите. Во проектот учествуваа училишта партнери од Шпанија, Португалија, Полска, Романија, Италија, Грузија, Турција. Јас бев ментор во овој проект – вели Дамјановиќ.

Излети, прошетки во природа, маратони, спортски активности се дел од она што се организира во ова скопско училиште.

Поврзани написи

Прашај психолог

Рубриката „Прашај психолог“ овозможува стручна поддршка од психолози и психотерапевти на родителите при справување и решавање одредени актуелни прашања од психолошка природа на нивните деца. На прашањата одговараат психолози и психотерапевти соработници на Деца.мк.

To top