Воспитување

Автоседишта се продаваат онлајн за 14 евра. Во што е финтата и како да знаете дали се безбедни?

Во просек, цените на автомобилските седишта за деца се околу 150 евра, но сега онлајн можете да најдете некои што чинат само 14 евра. Зошто има толкава разлика во цената и дали овие евтини автомобилски седишта се еднакво безбедни? Инструкторката за автомобилски седишта Маријана Јовановиќ зборува на оваа тема во емисијата „150 минути“ на ТВ Прва, Србија.

-Прво, мора да тргнеме од фактот дека главната задача на автомобилското седиште, во случај на сообраќајна несреќа, е да го заштити највредното нешто што го имаме, животот и здравјето на нашите деца. Затоа, тоа има многу важна улога. И кога зборуваме за тоа колку е важно, тогаш навистина мора да земеме предвид какви седишта користиме, пред сè, и основниот услов седиштето да е испитано, тестирано, да исполнува минимално ниво на безбедност пропишано од Европската комисија, и дури потоа да зборуваме за некои брендови, категории, буџети и слично – истакнала Јовановиќ.

Потоа објаснила како да проверите дали автоседиште што го купувате има сертификат, односно како да проверите дали е безбедно.

-Многу едноставно, на самото седиште, некаде на пластиката, на задниот дел од седиштето или дури понекогаш на платното, треба да најдете налепница, која обично е портокалова или црвена, во зависност од моделот на седиштето за автомобил и брендот. И на неа има ознака во круг, голема буква Е, потоа некаков број. Е значи дека седиштето е за европскиот пазар, а бројот е едноставно бројот на земјата каде што е направен овој сертификат, па затоа е помалку важно. Значи, важно е седиштето да биде сертифицирано за употреба во Европа. Поважно е да има важечки сертификат, „Р44“ и „Р129“. Тоа е основниот услов, како кога купувате автомобил. Значи, мора да го помине техничкиот преглед за автомобилот. Значи, можете да бидете сигурни дека во случај на несреќа ќе обезбедат заштита – потенцирала Јовановиќ.

Инструкторката понатаму објаснува дека најголемиот број удари или несреќи се случуваат во предниот дел од автомобилот, но има и голем број удари отстрана.

-Се обидуваме да создадеме некаков систем за заштита како што е ремен, како што се автомобилските седишта. Исто така, сите тие ремени со кои се врзуваат децата мора да бидат испитани, тестирани, да издржат одредени маси, бидејќи секој од нас кога има сообраќајна несреќа, станува неколку пати потежок отколку што е, односно таа маса се множи со брзината. Стануваме десетици пати потешки, тие ремени едноставно мора да го издржат тоа, мора да можат силно да се стегнат, постои постои цела наука што се занимава со тоа и не треба да сакаме да заштедиме пари со купување некои копии што едноставно нема да си ја завршат работата – истакнала Јовановиќ.

Дали е најскапото и најбезбедното?

-Најважно од сè е детското седиште да се користи правилно. Можете да го имате најскапото детско седиште, најдоброто според сите тие оцени, ако не го користите правилно, нема да ја исполни својата намена. Ова значи да имате седиште соодветно за возраста и развојот на детето, седиштето да е добро монтирано, детето да е цврсто врзано. Ова се основните работи. Се разбира, цената на седиштето е под влијание на многу работи. Не е само безбедноста и не значи дека најскапото седиште е најбезбедно, бидејќи таму имате различни видови материјали, па на некои седишта децата се потат повеќе, па сето тоа влијае врз цената. Првото и најважно нешто е да го имате седиштето, а потоа да се концентрирате на користење на седиштето што можете да си го дозволите на соодветен начин. Тоа е клучот за сè – смета Јовановиќ.

Како правилно да ги врзете бебињата

-Децата до четиригодишна возраст, приближно 18 килограми, треба да користат ремени на седиштето во автомобилот, а потоа се користат бустер седишта, т.е. бустер седишта со потпирач за грб и се прицврстуваат со безбедносниот појас во автомобилот, а тие помошни седишта ги креваат малку за да може безбедносниот појас безбедно да ги држи. Важно е главата, вратот и грбот да бидат во една рамнина. Ремените одат преку рамената, значи не под рацете, туку преку рамената. Се трудиме ремените да бидат прави, да не се извиткани никаде. Ги поврзуваме ремените и ги закопчуваме меѓу нозете на бебето во копчето наменето за тоа. Го затегнуваме ременот така што само еден прст може да се смести меѓу детето и ременот. Тој еден прст значи дека детето може да дише, а сепак е доволно цврсто ако има превртување, свртување, што и да е – објаснила инструкторката.

Порака за родителите што држат дете в скут

-Можете да го држите детето в скут еднаш, двапати, можеби сто пати, можеби да го носите така цело време и ако нема сообраќајна несреќа, нема да имате никаков проблем. Но, првиот пат кога ќе се случи несреќа, всушност дури тогаш стануваме свесни колку се важни детските седишта за автомобили и не мислам дека треба да си играме со тие веројатности. Има нешто различно од времето кога бевме деца, сè што нашите родители можеа да направат за нашата безбедност беше да избегнат сообраќајна несреќа. Ние, секако, го правиме истото, но денес треба да го разбереме ова како привилегија што ја имаат денешните родители. Им посакувам на сите родители никогаш всушност да не им требаат детски седишта, никогаш да не се уверат како функционираат, но ги молам, апелирам до нив секогаш да користат детски седишта, да ги користат без изговори – заклучила инструкторката Јовановиќ.

Автор: Наташа Златковиќ

Извор

Поврзани написи

To top