Почна новата учебна година, а преминот од летен распуст во нова рутина, повеќе обврски и сѐ што доаѓа со есента може да биде премногу исцрпувачки за некои деца, исто како и за нивните родители. Затоа е важно родителите да ја направат оваа транзиција што е можно помалку стресна за сите.
Професионалниот клинички советник Клаудија Сковрон издвојува неколку од најдобрите начини на кои родителите можат да им го олеснат почетокот на новата учебна година на своите деца.
Како родителите можат да им олеснат на децата?
Сковрон издвоила неколку совети кои родителите можат да ги применат за да го направат почетокот на новата учебна година што е можно полесен и без стрес. Нејзините методи вклучуваат да им се дозволи на децата да изберат нешто за себе и да бидат организирани. Еве што советува таа:
-Започнете со циклус на спиење-будење што ја имитира училишната рутина, најмалку една недела пред почетокот на училиштето.
-Пофалете го позитивното однесување кога детето се враќа на училиште, но и потврдете ги грижите на вашето дете.
-Разговарајте за преминот од летен распуст до почетокот на учебната година и што да очекувате во тој период.
-Дозволете му на детето да избере училишен материјал, облека за првиот ден итн.
-Охрабрете ги децата да бидат организирани. Нека ја започнат учебната година со чиста и уредна соба, нека си ја организираат училишната чанта и нека направат некои подготовки на компјутер.
-Наместо да поставувате отворени прашања како: „Како беше на училиште денес?“, поставете им прашања како: „Што научивте денес?“ или „Со кој соученик најмногу разговараше денес?“
Како што објаснува советникот, „на родителите апсолутно им е потребен излез од сопствените грижи, но тоа треба да го прават подалеку од детето“. Исто така, може да биде уште поголем предизвик да се намали прекумерната генерализација и антиципативната анксиозност.
-Преголемото генерализирање е когнитивно нарушување кое води до верување дека само затоа што нешто се случило еднаш или неколку пати, тоа ќе продолжи да се случува на ист начин и понатаму. Исто така, постои антиципативна анксиозност што го тера поединецот да се грижи за нешто што ќе се случи во иднина и што можеби не е релевантно денес или во овој момент“, објаснила таа.
Советникот смета дека е важно родителите да научат „да управуваат со прекумерната генерализација и да дозволат секоја нова учебна година да биде свој настан наместо да размислуваат за минатите искуства“. Иако е корисно да се процени што функционирало, а што не минатата година, важно е да не се претпоставува дека лошите ситуации нема нужно да се случат во иднина.
-Ова ни овозможува да бидеме посвесни и фокусирани на сегашноста. Не ги негираме нашите грижи, туку едноставно ги ставаме настрана – заклучува Сковрон.
912