Емоционалната интелигенција е способност за препознавање, именување и управување со сопствените емоции, како и за препознавање и разбирање на емоциите на другите луѓе.
Оваа вештина, позната и како емоционален коефициент (EQ), предвидува дури 54 отсто од варијациите во успехот на една личност, без разлика дали тоа е во меѓучовечките односи, здравјето, ефикасноста или квалитетот на животот. Децата со развиена емоционална интелигенција постигнуваат подобри оценки, имаат подобро образование и носат поздрави животни одлуки.
Емоционалната интелигенција е вештина што секое дете мора да ја совлада, но ретко се учи. Оние деца што имаат родители кои се интуитивно емоционално интелигентни навистина имаат среќа. Но, со неколку едноставни вежби, секое дете може успешно да ја научи емоционалната интелигенција.
Повеќето експерти веруваат дека првиот чекор во учењето на емоционалната интелигенција е развивање свест за сопствените емоции. Сепак, искуството покажува дека овој пристап често не дава најдобри резултати. На пример, во работата со долгогодишните затвореници во проектот „Затвор на мирот“ се покажа дека побрз и поефективен начин за развивање на емоционалната интелигенција е да се стане свесен за туѓите емоции. Истиот принцип важи и за децата.
Ова се неколку навики што можете да им ги всадите на вашите деца за да имаат подобра емоционална интелигенција.
Развиваат способност за препознавање емоции
Една од наједноставните вежби е играта „препознавање емоции“. Децата следат ликови од цртан филм или филм и се обидуваат да ги именуваат емоциите што тие ги доживуваат во период од пет минути. Поените се доделуваат за бројот на препознаени емоции, без разлика дали се точни или не.
Целта на оваа игра е да се развие вештината за брзо и несвесно препознавање на емоциите.
Емоционална пантомима
Оваа игра е едноставна и се нарекува „емоционална пантомима“. Децата глумат одредена емоција, а другите се обидуваат да погодат за која емоција станува збор. Нема зборови или звуци, само мимики и движења.
Оваа игра ги поттикнува децата да станат почувствителни на невербалните знаци на емоции, што им помага да ги разберат туѓите емоции.
Знаат како да ги именуваат сопствените емоции
Со користење едноставни реченици како: „Гледам дека си тажен“ или „Изгледаш фрустрирано“, децата учат да ги препознаваат и именуваат сопствените емоции. Се препорачува да се користат изјави во второ лице (на пр. „Ти си…“) наместо да се прашуваат како се чувствуваат. Децата ќе потврдат со кимање со главата кога препознаената емоција е точна или ќе кажат доколку не станува збор за таа емоција.
Имитирање на реакциите на емоции
Децата често ги имитираат своите родители и другите возрасни. На пример, кога ќе видат дека сте фрустрирани, можете да ги поттикнете да кажат нешто како „Ти си фрустриран“. На овој начин ги учите како правилно да ги именуваат туѓите емоции, а истовремено тие развиваат сопствена емоционална свест.
Со редовно практикување на овие вежби 30 дена, можете да забележите значително подобрување на емоционалната интелигенција на вашето дете. Дури и ако успеете да правите еден или два чекори дневно, со текот на времето ќе видите позитивни резултати.
Учењето на емоционалната интелигенција често е полесно отколку да го научите детето на читање, пишување или математика. Клучот е да знаете што да го учите и да го правите тоа редовно. Следете ги овие едноставни упатства и ќе му помогнете на вашето дете да ја развие една од најважните вештини потребни во текот на животот.
912