По објавувањето на новата студија што ја покажува врската помеѓу слободната игра и зголемениот развој на мозокот, лекарите би можеле да почнат да пропишуваат време за играње на децата.
Студијата со наслов „Моќта на играта“ на Американската академија за педијатрија (ААП) укажува дека слободната, неструктурирана игра е клучен дел за здрав развој на детето, за извршните вештини (поврзани со планирање, поставување приоритети) и се бори против негативните влијанија на стресот. Играта ја гради врската помеѓу родителот и детето.
Виновни се екраните
Студијата го обвинува зголемувањето на строгите распореди, тоа што децата поминуваат повеќе време пред екрани и загриженоста на родителите за безбедноста на децата, поради што времето за играње е намалено за дури 25 отсто во текот на последните 30 години.
AAП сега ги советува своите педијатри-членови да им препишат време за играње на децата кога ќе дојдат на прегледи и контроли.
Експертите за развој на децата во Сан Диего се согласуваат со тоа, велејќи:
– Тоа е токму она што им треба на децата, особено во предучилишните установи – вели Андреа Вилсон, раководител на Академијата за учење за мали деца.
Училиштето на Вилсон ја нагласува слободната игра на своите часови. Таа вели дека и родителите треба да земат учество дома со тоа што ќе им дадат избор на децата кога ќе играат и ќе им дозволат да го предводат патот.
И 15 минути слободна игра го намалува стресот кај децата
– Кажете им: „Можете да си играте со оваа играчка, можете да си играте со таа играчка“ и ќе видете што сакаат да направат. Исто така, поставувајте многу отворени прашања и учете заедно со нив – вели Вилсон.
Според студијата, времето поминато пред екрани е една од најголемите причини поради кои децата повеќе не се слободни. Вилсон вели дека е лесно да им се даде алтернатива на децата, дури и кога се далеку од дома.
– Книгите, боичките и играчките секогаш се подобра опција отколку поставувањето екран пред нив – вели таа.
Што се однесува до тоа колку им е потребна бесплатна игра на деца, студијата не дава конкретна поставена граница. Наместо тоа, се вели дека дури и само 15 минути слободна игра има позитивни резултати во намалување на нивото на стрес кај децата.
Извештајот, исто така, посочува дека родителите и лекарите треба да им помогнат на училиштата да обезбедат повеќе време за играње.
912