Разликите во цените на играчките за девојчиња и за момчиња почнуваат од најмали нозе. Ако нешто е розово, има големи шанси да биде поскапо, дури и ако е идентично по сите карактеристики со синиот производ. На овој проблем предупредил и корисникот на социјалната мрежа „Тик-ток“, Ли Таскер, кој забележал дека пакувањето коцки за девојчиња, односно во розова амбалажа, е за 7 фунти поскапо од синото, наменето за момчиња.
„Прашање до сите родители на Тик-ток: Кој од овие производи ќе им го купите на вашите ќерки? Оваа чанта со сини и зелени коцки или розова и виолетова“, прашал тој. И самиот е свесен дека повеќето девојки ќе го изберат розовото пакување, а потоа ја открил и разликата во нивната цена. „Првото пакување чини 13 фунти, а второто 20. Што ќе купите сега? Искрено, не ми се веруваше кога слушнав дека розовиот данок се гледа и на примерот со детските играчки“, додал тој.
Розовата такса е всушност дополнителна сума што жените ја плаќаат за производи кои се прошируваат на „женски работи“ како розови играчки, жилети, производи за убавина, облека, средства за хигиена и слично. Во просек, производите за жени чинат 7% повеќе од споредливите производи за мажи.
Непријатно изненадените родители ги коментирале мислењата под видеото, огорчени од разликата во цените на играчките за девојчиња и за момчиња, а еден корисник напишал:
„И самиот забележав дека играчките за девојчиња често се поскапи, срамота“. Друг напишал: „Треба да ја споредите цената на детската облека, облеката за момчиња е поевтина и тоа ме нервира“. „Всушност, купив сини коцки кога ќерка ми беше помлада токму поради оваа причина“, напишала една мајка.
Се чини дека разликите во цените помеѓу играчките за девојчиња и за момчиња постојат и не се само случајност. Одделот за права на потрошувачите во Њујорк ги спореди цените на речиси 800 производи кои имаат женски и машки варијанти, поточно, тие се речиси идентични во сè, освен во родовото пакување, а откриле дека цените зависат од целниот пол.
@lee.tasker How are we going to sort this out? #pinktax #pinktaxsucks #pinktaxisreal #sexism #sexist #feminism #pinktaxnomore #savemoney #shoparound ♬ original sound – Lee Tasker
Контролирајќи го квалитетот, откриле дека слични производи во просек се поскапи за 7 проценти доколку се наменети за жени или девојки. Потоа, во познатиот американски трговски синџир „Таргет“ се забележани идентични детски скутери за девојчиња и момчиња, при што розовиот чини 49,99 долари, а црвениот за момчиња 24,99 долари, а кога побарале коментар од портпаролот, веднаш ги смениле цените. Портпаролот рекол дека се работи за системска грешка. Но, истата ситуација може да се најде и кај многу други играчки, пишува Вашингтон пост.
912