Истражувачите од Универзитетот во Флорида започнаа истражување за тоа како вообичаената детска инфекција може да влијае врз говорот. Според истражувањето објавено во „Интернешнл журнал оф педијатрик оториноларинголоџи“ во ноември 2023 година, раните инфекции на увото (отитис медија) може да го оштетат слухот поради акумулација на течност зад тапанчето.
Истражувачите го истражувале аудитивниот процес и развојот на јазикот на 117 деца на возраст меѓу 5 и 10 години, вклучувајќи ги и оние со и без историја на хронични инфекции на увото. Децата што имале неколку инфекции на увото пред 3-годишна возраст имале помал речник и имале тешкотии да најдат слични звучни зборови. Исто така, овие деца имале тешкотии да детектираат промени во звукот, што може да укаже на проблем во центарот за обработка на аудитивниот звук на мозокот.
– За повеќето деца, развојот на јазикот се чини дека доаѓа толку лесно што ни е лесно да изгубиме од вид каков извонреден подвиг е тоа. А инфекциите на увото се толку чести кај доенчињата и малите деца што ги гледаме како целосно бенигни – вели коавторката на истражувањето, д-р Сузан Нитруер. Таа додава дека истражувањето откри два релативно нови наоди. Важно е родителите да обрнат внимание на претходните инфекции на увото.
Првото откритие е поврзаноста на инфекциите на увото со послабите способности за препознавање на обрасците во акустичните сигнали присутни во говорот.
– Централните аудитивни патишта се развиваат по раѓањето. Ако детето нема доволно аудитивен влез, што се случува со привремени периоди на губење на слухот поради инфекции на увото, тој аудитивен развој е одложен и не се развива правилно – вели Нитруер.
Друго откритие е послабото препознавање на акустичната шема ја намалува способноста на децата да идентификуваат одредени говорни звуци, вклучувајќи елементи како што се слогови.
– Ова е клучно откритие. За време на раните периоди на усвојување на јазикот, децата немаат потреба од силна чувствителност на фонолошката структура – индивидуалните звуци на говорот. Но, како што растат, јазикот со кој се среќаваат, особено на училиште, станува покомплексен и сè позависен од тоа ниво на јазична структура и способноста на детето прецизно и брзо да препознава индивидуални говорни звуци во зборовите – додава Нитруер.
Тоа значи дека децата што доцнат и имаат предизвици во развојот на јазикот ќе доживеат поголеми предизвици како што стареат. Спротивно на идејата дека детето ќе ги „преболи“ или „надрасне“ ефектите од инфекција на увото, овие ефекти всушност може да се засилат.
912