Воспитувањето на децата да бидат зрели и одговорни возрасни луѓе може да биде предизвик, но клучно е да се знае кога родителот треба да се повлече и да им дозволи на децата сами да ги научат животните лекции.
Постојат неколку клучни области на зрелост – емоционална, социјална, интелектуална и морална, кои родителите можат да ги поттикнат, но и области во кои треба да им дадат простор на децата за развој.
Ова се тие неколку области.
Поттикнување самостојност
За да се развие самодовербата, важно е да им се дозволи на децата сами да ги решаваат секојдневните задачи, како што се врзување на врвките од чевлите, подготовка на училишниот ранец и облекување. Иако за родителите е полесно и побрзо да ги завршат овие задачи наместо нив, тоа ги лишува од чувството на независност и одговорност.
Дозволување детето да избере
Децата треба да имаат можност да изберат што сакаат, било да е тоа хоби, играчки или облека. Така, нивните интереси се зајакнуваат, а родителите можат да ги советуваат, но не треба да носат одлуки наместо нив.
Излегување без родителска придружба
Како што растат децата, тие полека можат да почнат да одат на училиште сами или со другарчињата, што ја зајакнува нивната независност и безбедност. Се разбира, важно е да ги знаат правилата за безбедност, но дозволувањето такви мали чекори на независност има значително влијание врз нивната зрелост.
Учење за самоконтрола
Децата често се емотивни, но важно е да ги научите како да управуваат со своите чувства и да не реагираат бурно на секоја ситуација. Способноста да ги контролираат сопствените емоции им помага подобро да се справат со стресот во зрелоста.
Учење самодисциплина
Како дел од нивната секојдневна рутина, децата треба да научат да ги завршуваат основните задачи како што се миење на забите, ставање на играчките и извршување на домашната задача. Ова ги учи на одговорност и создава навика за дисциплиниран пристап кон секојдневните обврски.
Дозволување сами да го изразат своето мислење
На децата треба да им се дозволи сами да одговараат на прашања и да го изразат своето мислење. Оваа практика ги развива комуникациските вештини, ја зајакнува нивната самодоверба и им овозможува подобро да се справат во социјалните ситуации.
Објаснување на причините и последиците
Објаснете им ги на децата причините и последиците од нивните постапки за да ја разберат одговорноста за нивниот избор. На пример, ако згрешиле, објаснете им каде згрешиле, но останете смирени. Така, со текот на времето ќе научат да ги препознаваат и поправаат своите грешки.
Дозволување да прават грешки
Оставете ги децата да учат од сопствените грешки. Иако е важно да се обезбеди нивната безбедност, треба да им се дозволи да поминат низ мали разочарувања и предизвици со цел да растат преку сопственото искуство.
Развивање на сопственото мислење
Поттикнете ги децата да анализираат ситуации и да го изразат своето мислење. Така, тие учат да развиваат сопствен став, што е корисно за отпорноста на притисокот од врсниците и зачувување на автентичноста.
Постепено пренесување на одговорноста
Од тригодишна возраст децата веќе можат да преземат некои едноставни задачи, како што е средување на играчките. Како што растат, зголемете ја нивната листа со задачи, зајакнувајќи ги работните навики и чувството за одговорност.
912