Рамнотежата помеѓу училиштето/работата и приватниот живот е исто толку важна за децата колку и за возрасните. Кога ќе пораснат, ќе треба ефикасно да управуваат со своето време. Само правилното управување со времето може да им помогне да ги постигнат своите цели и да ги реализираат своите планови.

Како да го научите детето да жонглира со многу обврски – училиште, задачи, спорт, хоби? Теоријата е едно, но практиката е друго. Децата учат ако се трпеливо подучувани, но ќе го моделираат управувањето со времето на начин на кој тоа го прават нивните родители. Управувањето со времето не е само одговорност на децата – тоа е колективна обврска на целото семејство, особено на родителите.

Реални цели

Треба да ги разбереме уникатните способности на нашите деца и да им поставиме реални цели, во согласност со нивните можности. Исто така, целите треба да бидат насочени и кон себе, а не само да ги исполнуваат родителските цели.

Развивање на свеста за времето

Кога еднаш ќе се изгуби времето, тоа никогаш не може да се врати. Помогнете им на децата да развијат поголема свест за времето со тоа што ќе ги научите како да го проценат времето потребно за завршување на рутинските задачи. Кога ги учите децата за вештините за управување со времето, важно е не само да се разбере концептот „да се биде навреме“, туку и да се сфатат потенцијалните последици од доцнењето. За децата што имаат тешкотии да преминат од една активност на друга, родителското потсетување за преостанатото време за активноста е навистина корисно.

Време за спиење

Децата на возраст од 5 до 12 години имаат потреба од 10 часа сон дневно. Поставете разумно време за спиење и држете се до него.

Планирање и организирање

Родителите треба да ги натераат децата да ги планираат сите нивни активности. Дали вашето дете треба да пакува книги, тетратки, материјали? Дали му треба спортска опрема? Планирајте едноставни задачи како што се местење на ранецот и подготовка на облеката и обувките од претходната вечер. Ова ќе го намали времето поминато во пребарување во последен момент. Секогаш можете да го промените планот, но претпоставката е дека имате план! Бидете флексибилни. Се случуваат неочекувани работи, се менуваат приоритетите – добро е да се реагира соодветно, знаејќи точно кои се приоритетите. Во овој поглед, децата треба да научат да одлучуваат кои обврски стануваат важни и итни и соодветно да им пристапат. Сите обврски не се еднакво важни.

Работна навика за место и време

Работен простор или агол – добро осветлен, проветрен… Постојаниот работен простор е важен за стекнување работни навики. Исто така, важно е да го откриеме нашиот ритам на учење, на работа (навики на времето). Откако ќе се најде оптималното време за учење во текот на денот, важно е да се почитува истото секој ден, бидејќи на тој начин детето постепено добива навика секој ден да ги извршува училишните задачи во тоа време. Поставувањето обрасци за сите активности им обезбедува на децата лесно да ги следат. Затоа, поттикнете ги децата да развијат рутина.

Елиминирајте ги „крадците на времето“

Ако телевизијата, телефонот, компјутерските игри или социјалните мрежи му го одвлекуваат вниманието, неопходно е да се наметнат ограничувања. Интернетот е добра алатка за истражување, но и причина за одолжување на важните задачи.

Замор

Планирајте време за релаксација, вежбање. Спијте доволно и пијте доволно течности.

Автор: Наташа Милосављевиќ

Извор



912

X