Образование

Психолог: Сите училишта може да ги забранат мобилните телефони на часовите

Да се надеваме дека во наредниот период ќе завладее нова „епидемија“ во училиштата. Овој пат станува збор за одземање на телефоните на децата кога ќе дојдат на училиште, а по завршувањето на часовите, пред да заминат дома, да им се вратат.

Откако основното училиште „Доситеј Обрадовиќ“ во Србија ја воведе оваа забрана на почетокот на минатата недела, набрзо се приклучи и училиштето од Прокупље. Во двете училишта учениците му ги предаваат своите телефони на наставникот кој го држи првиот час, тој ги заклучува во шкафче и им ги враќа на крајот од последниот час. Не можат да ги користат ни за време на празници. Од Министерството велат дека носењето вакви одлуки не е нивна надлежност, туку дека училиштата можат сами да го направат тоа.

Има многу противници на оваа идеја. Додека некои тврдат дека е сосема бесмислено да се игнорира напредокот на технологијата и да не се користи она што човекот го создал во 21 век за да му служи и да му помогне да напредува и да учи побрзо, други се прашуваат како училиштето ќе се грижи за телефоните на толку многу деца и да не биде одговорно за нивното исчезнување, оштетување или што било друго. Весна Тодоровиќ, директорката на училиштето во Прокупље каде што е забрането користењето мобилни телефони, вели дека акцијата за забрана ја спровеле на иницијатива на наставниците кои сметаат дека користењето телефони кај децата е претерано, особено за време на одморот, кога немало интеракција меѓу нив. Како што објаснува таа, за мислење биле прашани и родителите, кои гласале во групите на „Вибер“ и каде што огромно мнозинство ја поддржале одлуката.

– Што се однесува до спроведувањето на оваа одлука, тоа се прави така што секое дете го заклучува телефонот, го пишува своето име и клас на задната страна и го дава на наставничката која го држи првиот час. Телефоните се заклучуваат и се враќаат кога ќе завршат часовите – изјавила Весна Тодоровиќ.

Училишниот психолог Билјана Лајовиќ за телевизијата „К1“ објаснила дека мобилните телефони се многу добри за некои работи, а повеќе од лоши за други.

– Телефонот може да стане како подадена рака на детето, па речиси и да не го испушти. Некогаш обидете се да им го повлечете телефонот, извадете го и ќе го видите тој полупаничен израз на лицата на децата кои се зависни, тие веднаш ќе го бараат телефонот назад, а кога ќе го вратите, тогаш сѐ е во ред.

Коментирајќи го носењето на телефонот на училиште под изговор дека е неизвесно време и дека родителите мора да бидат во контакт со децата за да знаат дали се безбедни, Билјана Лајовиќ се прашува дали училиштето не е безбедно место и вели дека телефоните во училницата служат за одвлекување на вниманието.

– Можноста за забрана на телефоните постои веќе 10-15 години. Не знам зошто се избегнува и зошто училиштата не го прават тоа. Секое училиште, одговорно тврдам, има право да усвои свои правила на однесување и тоа може да го прави на различни начини, преку ученички парламенти, совети на родители, каде што меѓусебно се договараат кои правила се прифатливи, а кои не се во тоа училиште. Тој сет на правила потоа го усвојува Училишниот одбор и тука е крајот – објаснува Билјана Лајовиќ.

– Законот забранува употреба на мобилни телефони за препишување, а тоа потоа се смета за сериозно прекршување на обврската, па има и сериозни мерки. Но, училиштата можат да усвојат свои правила кои би се сметале за полесни за прекршување, како што е „шверцување“ на телефони доколку се забранети. Повеќе такви повреди стануваат потешки. За мене е мистерија и тоа што ова не се спроведува.

Таа објаснува дека во рамките на училиштето има повеќе организации кои можат да поднесат иницијатива. Меѓу нив е и Советот на родители, а доколку Училишниот одбор ја усвои оваа иницијатива, тогаш таа е обврзувачка за оние што не се согласуваат. И толку проблеми може да се решат, вели Лајовиќ и додава дека не знае зошто тоа се избегнува.

Весна Тодоровиќ вели дека во нејзиното училиште нема дете кое нема смартфон и дека често имаат подобри и поскапи телефони од родителите.

– Ги разбираме наведените причини дека телефоните можат да бидат корисни. Но, кога ќе ги ставите придобивките и лошите работи што ни ги донесоа, треба да донесете одлука во корист на децата.

– Тоа што децата имаат подобри телефони од нивните родители е навистина голем проблем. Имате родители кои немаат доволно приходи, па повторно наоѓаат начини да им купат скапи телефони на своите деца. Многу луѓе велат дека мора да знаат каде е нивното дете во денешно време. Па, вие го испративте на училиште, имајте елементарна доверба во тие луѓе и во таа институција каде што оди детето. Што ќе правите, постојано ќе гледате во телефонот и ќе следите каде е вашето дете? Тоа не е вистинско родителство. Мора да му дозволите на детето да преземе некоја одговорност, да порасне. Инаку, тоа е голем образовен неуспех – заклучува Лајовиќ.

Извор

Поврзани написи

To top