Сите родители сакаат нивните деца да бидат паметни, а што ако ви кажеме дека можете да влијаете врз тоа? Јапонскиот невробиолог Кукинори Шинохара смета дека најважните алатки за развојот на децата се игрите и нестандардизираните задачи. За овие методи пишувал во книгата „Оригами за мозокот. Јапонскиот систем за детски развој и детска интелигенција: 8 игри и 5 навики“.

Физичка активност

Научниците ги набљудувале активностите на детето додека вози велосипед и кога престанале со тоа, се покажало дека педалот ги активира фронталните лобуси на мозокот. Со други зборови, кога детето вози велосипед, го тренира и мозокот, додека малите деца кои не возат велосипед пропуштаат одлична можност да го стимулираат развојот.

Одење како мечка

Детето треба да оди „на сите четири“, како мечка.

Мечка со повредена шепа

Кога детето ќе ја усоврши претходната вежба и ќе му стане премногу лесна, можете да му дадете задача да оди како мечка со повредена шепа. Тоа значи дека детето всушност оди со рацете и едната нога, бидејќи другата е „повредена“.

Одење на раце

Потоа можете да преминете на следната вежба – одење на раце. Детето ја држи тежината на телото на рацете, додека нозете му се кренати, како на држач за раце. Ова сигурно нема да му биде лесно на почетокот, па помогнете му додека не ја совлада оваа задача.

Балансирање на колена

Треба да седите на подот и малку да ги свиткате колената. Тогаш детето треба да се качи на вашите колена и да застане на нив, одржувајќи рамнотежа. Отпрвин, држете го детето за рацете за да не падне. Подоцна, кога ќе биде посамоуверено, можете да го држите за нозе, на колена. Целта е детето на крајот да научи самостојно да одржува рамнотежа, без вие воопшто да го држите.

„Крокодил“ вежба

Детето лежи на подот на стомак, заземајќи ја крокодилската поза. Дланките се притиснати на подот, а лицето се движи напред, имитирајќи ги движењата на крокодилот – наизменично поместување на десната нога и левата рака, потоа левата и десната рака. Брадата треба да биде што е можно поблиску до подот, без да ја крева главата

Рачна изработка

Друга многу корисна навика која ја подобрува функцијата на мозокот е физичката работа која бара фина моторика. Едно интересно истражување ја набљудувало активноста на мозокот додека се сечка зелка, анализирајќи како се однесува мозокот при сечкањето многу внимателно и со концентрација, и кога тоа се прави автоматски, без многу размислување. Излегува дека мозокот е многу поактивен кога зелката се сечка многу внимателно. Од сето ова, експертите извлекле заклучок дека не е толку важно што правиме, туку како го правиме тоа. Во оваа смисла, дури и наједноставните задачи, како што е бришењето на масата, но извршени со внимание и концентрација, можат да бидат еден вид обука за мозокот

Помагање во кујната

Активноста на мозокот се зголемува за време на готвењето, што е уште поголема причина да го вклучите вашето дете во подготовката на оброците, колку што е соодветно за неговата возраст. На пример, малите можат да го лупат зеленчукот, да ви помогнат да додадете состојки кога месите нешто… Покрај тоа што овие активности ја подобруваат фината моторика, исчекувањето вкусен оброк додека се подготвува ја стимулира и функцијата на мозокот.

Комуникација со други луѓе

Друга важна навика е комуникацијата со луѓето, пишува Шинохара, наведувајќи дека мозокот работи многу активно кога детето разговара со некого лице в лице. Истражувањата покажале дека мозокот е многу поактивен кога зборуваме лично отколку на мобилен телефон, бидејќи кога стоиме пред некого и разговараме, нашиот мозок ги чита емоциите и расположението на другиот, а тоа бара активност во фронталниот лобус на мозокот. Многу е важно децата да бидат меѓу луѓето, да имаат можност да разговараат лично.

Балансирана исхрана

Шинохара нагласува дека балансираната исхрана е важна за здраво тело, а секако и за важен орган како што е мозокот. Мозочните клетки, освен од вода, се составени и од масти, па затоа е важен елемент за мозокот. Драстичното намалување на нивото на холестерол во крвта може да има негативно влијание врз функционирањето на кардиоваскуларниот систем, поради што е многу важно телото да прима здрава количина на животински и растителни масти, како и оние што се наоѓаат во рибата.

Храна која позитивно влијае врз функцијата на мозокот:

-Жолчките, доматите и слатките компири ја подобруваат меморијата со тоа што влијаат врз невротрансмитерот ацетилхолин.
-Месото, млекото, јаткастите плодови, кикиритките, бадемите, бананите влијаат врз норепинефринот и допаминот, подобрувајќи ги вниманието и мотивацијата.
-Млекото, сирењето, жолчките, тофуто, кикиритките, бадемите, бананите, доматите, кивито и сусамот влијаат врз серотонинот и имаат смирувачки ефект.

Некои неодамнешни истражувања покажале дека појадокот го зголемува протокот на крв во истите делови од мозокот како и некои сложени задачи, поради што Шинохара нагласува дека појадокот е многу важен за менталниот развој на децата и дека овој оброк никогаш не треба да се прескокнува.

Автор: Тајана Третњак

Извор



912

X