Кога многу луѓе првпат помислуваат на вештини за писменост или почетни вештини на Брајово писмо, тие мислат на работи како што се следење на Брајовите линии, идентификување тактички или текстурирани слики или истражување предмети во кутија. Пред да можеме да направиме многу од овие вештини, треба да можеме да ги научиме, и тоа на функционален начин. Овие совети и алатки се дизајнирани да одговорат на вештините за децата од предучилишна возраст на Брајово писмо. Но, пред сè, треба да се утврди способноста на детето за да добие пристап до Брајово писмо преку допир. Ако детето има ограничена чувствителност, родителот треба да утврди кои негови прсти имаат најдобра чувствителност. Претпоставуваме дека секогаш е показалецот, но можеби тоа не е случај. Вршење активности со различни прсти ќе му помогне на родителот да утврди дали едниот прст има поголема чувствителност од другите. Потребна е јачина на рацете и прстите, што би требало да биде различно од тактилната чувствителност, сепак, тие можат да бидат ограничени ако некое дете ги користи своите раце поретко и затоа има помалку сила во нив. Ако е така, работата на нив е важна.

  1. Пред да започнете со која било активност, треба да се утврди чувствителноста на точките. На послужавник ставете брашно или песок и помогнете да ги разбере поимите лево, десно, горе, долу, страни и агли. Нека допира мали зрна во песокот или брашното со ваши интеракции: како пронајди го зрното или каменчето горе? Бидејќи Брајовата ќелија има лева и десна страна, важно е да се научи разликата помеѓу левата и десната страна. Детето мора прво да ја избере левата страна на Брајовите копчиња (точки 1, 2 и / или 3) кои се до десната страна на Брајовите копчиња (точки 4, 5 и / или 6).
  2. Планирајте забави со букви: користете правоаголни крекери. Користете суво грозје или M & M за да направите Брајови точки во форма на букви. По секоја погодена буква може како награда да си го изеде крекерот, грозјето или M & M.
  3. Картон за притискање пинови: Земете работен лист и земете пинови, па почнете со тоа што ќе става пинови до одреден предмет кој вие ќе иницирате да го најде на картонот, а потоа ќе тргнете сè од него, за да ги бара дупчињата што ги направил.
  4. Играјте со картонот од јајцата, исечете само 6 вдлабнатини, нека става едно топче со големина на јајце на првата вдлабнатина за да ја научи буквата А. На левата страна 2 точки една долу, друга за Б итн.
  5. Посочете дека секоја точка има дом. Секој дом има број. Исто како и броевите на становите. Користете различни кукли со прсти или мали животински играчки во ќелијата на Брајово писмо. Изберете една играчка за живеење во точка 1 (стан # 1) и изберете друга играчка за живеење во точка два (стан # 2) итн. Кажете му на ученикот да премести одредени играчки за да ги посети своите соседи: „Точката број еден сака да го посети нејзиниот пријател на точката број два “.
  6. Игра со глина, заедно направете Брајова ќелија и мали топчиња (точки) за да се вклопат во ќелијата. Бидете сигурни да направите мали долини во секоја ќелија за да помогнете во задржувањето на топчето. Направете и други работи со тестото за игра. Користете рамен правоаголник или квадрат за да создадете слика и нанесете мали топчиња за да го направите своето име на Брајово писмо. Намалете ја големината на ќелијата, кога ќе видите дека вашето дете ги зголемува своите вештини на Брајово писмо, намалете ја големината на тактичкото учење на Брајовата ќелија.
  7. Твистер на подот, приспособете ја обичната игра, користете поголеми предмети и поголеми кругови кои вашето дете може да ги допре. Детето треба да може да манипулира со предмети со цел да истражува со две раце. Дискриминирање, именување и совпаѓање на форми, текстури и предмети. Подреди по карактеристики, големина и форма (класификација). Редоследот на објектите, активностите или настаните, можноста за предвидување. Разберете ги концептите: Насочни концепти: лево, десно, одзади, напред, горе, долу, назад, центар, најблизок, среден, најоддалечен, над, помеѓу, горен, до, подолу, горе, долу, повисок, долен, над, под, поблиску , далеку од, покрај, свртен кон, во, на, надвор. Општи концепти: висок, краток, голем, мал, различен, ист, повеќе, помалку, прв, втор, последен.
  8. Тактилна чувствителност, истражете четка за коса, четка за заби, сунѓери и крпи. Играјте со бои, пудинг, крем за бричење, и тоа со прсти. Додајте текстури, на пр., песок. Разликувајте ги температурите, на пр., со мраз, топол песок. Игра со вода: лажичка, истурање. Сензорна кутија: ориз, макарони, грав, песок; сокриени монети и други предмети во нив да се пронајдат. Текстури: алуминиумска фолија, ткаенини, екрани. Игри со појавување: наоѓање исти и различни предмети. Поттикнува истражување и дискриминација. Разликувајте: тврд / мек, остар / тап, влажен / сув, леплив / лигав, трнлив / мазен.
  9. Јачина на рацете, иглички и завртки. Повлечете жици низ мониста Играјте со играчки со чекан, глина/тесто. Играјте со играчки со копче. Притиснете надолу кон играчките со спинер. Отворете тегли, извадете ги капаците од кутиите – пронајдете нешто. Исцедете вода од сунѓер, исцедете капка по капка шише стискајќи го. Наполнете ја кутијата од средството за миење садови со вода и исцедете ја течноста во мијалникот. Користете ножици на различни текстури.
  10. Јачина на зглобот, вежбајте да тропате на вратите. Вежбајте различни видови бранови (прст, зглоб, рака, извртување лево-десно). Направете кругови со вашиот зглоб, држете нешто со дланката свртена нагоре. Вежбајте да се навивате со рацете. Направете задачи кои носат тежина, како што се позициите на јога. Вежбајте вртење со јаже за скокање.
  11. Јачина на прстите, дневни вештини за живеење – на пр. закопчување, патент. Чкрткање/пишување букви на молив. Меурчиња за пукање со палец и еден прст. Притискање и активирање на играчки за зборување.

Сите овие активности ќе го подготват вашето дете за учењето на азбуката и нејзино читање. Ќе го дадат вистинскиот стимул за понатамошно учење. Имате целосна слобода да користите сè што може да ви падне на ум како почеток на учење на Брајова азбука, можете дури и да пуштате песнички за секоја нова научена буква што ја содржи таа буква почесто во детската песна. Направете секое учење да биде лесно како песна, а тоа значи секогаш да е присутна забавата, дури и во изработката на потешки активности.



912

X