Родителите и наставниците секогаш го балансираат прашањето дали учениците со тешкотии во учењето ја вршат најдобрата работа што можат или малку попуштаат поради недостиг на мотивација. Недостигот на мотивација кај детето е голем проблем за успехот на училиште.

Зошто е тешко да се одржи внатрешната мотивација?

Додека внатрешната мотивација е многу пожелна, многу ученици со тешкотии во учењето имаат проблем да ја одржат. Сепак, постојат некои стратегии кои можат да ги користат родителите и наставниците, а кои ќе ја зголемат внатрешната мотивација на детето. Некои од овие стратегии се насочени кон зајакнување на ученикот, а други имаат цел задачата или условите за работа да бидат што поповолни. Стратегии насочени кон зајакнување на подготвеноста на ученикот да научи да вклучува стратегии со здрав разум, се осигурување дека ученикот има соодветен одмор, балансирана исхрана и да одржува продуктивен и избалансиран распоред со добра мешавина од училишна работа, вежбање и време за одмор. Други стратегии вклучуваат менување на самата задача за да предизвика интерес кај ученикот. На пример, наместо да пишува за тоа како функционира вулканот, ученикот со тешкотии во учењето би можел да биде подобро мотивиран со создавање модел или правење постер кој покажува како функционира вулканот. Понатаму, ако истото дете има тешкотии во пишувањето, работата со други модалитети на учење може да му помогне полесно да научи и да ги задржи концептите отколку само со пишување.

Мотивирање со надворешни награди

Однадвор, или надворешно, мотивираните ученици може да ја подобрат мотивацијата кога ќе им се даде некаков вид позитивно засилување за работа на задача. Наградите, како што се вербална пофалба, заработка на поени и стекнување социјално признание, се само неколку од начините на кои надворешно мотивираниот ученик може да се охрабри да остане мотивиран со задача. Додека некои воспитувачи и родители сметаат дека овој тип засилување е вештачки или непожелен, реалноста е дека повеќето од нас работат за некој вид надворешна награда. Реалноста е дека на учениците со тешкотии во учењето, исто како и на сите други, понекогаш им е потребна награда за да ги натера да напредуваат. На пример, лице со дислексија може да биде помотивирано да извршува задачи за читање ако добие некој вид надворешна награда за дополнителниот напор што мора да го вложи во задачата. Специфичната, описна пофалба е најдобра. Потоа поттикнете го детето на следниот чекор. Исто толку важно – избегнувајте да користите какви било негативни коментари додека детето ги практикува чекорите.

Удобноста пред сѐ

Кога се предаваат секојдневни животни вештини, помага ако секоја вештина се расчлени на помали задачи. Секоја секојдневна животна вештина може да вклучува долга листа со неколку дискретни чекори што треба да се изведат. Дозволете му на вашето дете време и простор да се чувствува удобно со секој мал чекор. Можеби ќе бидете во искушение да го забрзате вашето дете низ чекорите, но ако му дозволите да оди со сопственото темпо, тоа ќе помогне да се развие нивото на удобност и самодоверба да продолжи на следниот чекор.

Социјални приказни

Социјалните приказни можат да помогнат да се мотивира детето со тешкотии во учењето преку персонализирање и давање контекст на чекорите на секојдневната вештина за живеење. Наместо едноставно да ги наведе сите чекори, социјалната приказна користи слики и зборови за да создаде лична приказна околу секвенцијата чекор-по-чекор. Читањето на социјалната приказна може да му помогне на детето да ги интернализира чекорите, развивајќи удобност и самодоверба со секој чекор.

Негување доверба

Учењето и практикувањето на секојдневните животни вештини може да им помогне на децата со посебни потреби да стекнат доверба и да чувствуваат поголемо чувство на контрола. Вашата трпелива пофалба и нежна мотивација може да им помогнат да научат што е можно повеќе секојдневни животни вештини.

Табели за награди

Табелите за награди се моќни, визуелни начини за децата да го видат својот успех. Користете графикон за награди за да доделувате налепници за сѐ, од добро однесување до академски напредок. Кога вашето дете ќе собере доволно налепници за да ја пополни табелата, ќе биде наградено со некој вид задоволство. Некои идеи може да бидат бесплатно време за компјутер, одење во парк, омилена закуска, забавни уметнички материјали или можеби некој вид мала играчка. Тоа може да биде сè што го интересира вашето дете и не мора да биде скапо. Табелите за награди може да бидат едноставни, како табела од точка до точка, табела со налепници или дури и лист за пресметување. Само направете го тоа едноставно за разбирање.

Направете ја околината за учење забавна

Секое дете на овој свет САКА да се забавува! Создавањето забавна средина за учење ќе помогне да се мотивира вашето дете да учи. Обидете се да ја претворите лекцијата во едноставна игра со меморија, игра со ситници, игра со пеење или вклучите некој од неговите интереси. На пример, ако вашето дете минува низ фаза во која сака птици, креирајте математички проблеми кои вклучуваат птици или читајте книги за птици. Или можете да пешачите надвор за да гледате птици. Можете да измислите песна за птици што вклучува зборови поврзани со она што вашето дете го учи. Можете дури и да користите технологија која е и забавна и едукативна.

Други мотивациски проблеми и нивни решенија

Постојат голем број дополнителни фактори што влијаат врз мотивацијата, а кои можат да влијаат и врз перформансите на детето во училиште.
– Презаситен на училиште. Некои ученици се едноставно преоптоварени од големината на задачата и не можат ни да започнат поради обемот на работа што треба да се заврши. На овие ученици може да им се помогне со разделување на задачите на помали подзадачи. Ова може да му помогне на ученикот да гледа на проектот како на серија помали единици, наместо како едно големо огромно чудовиште.

– Некои ученици се плашат од неуспех. Тие мислат дека ги знаат своите ограничувања и веруваат дека нивните неуспеси ќе доведат до јавен срам, па едноставно не се трудат. Во некои случаи, овие ученици ќе се однесуваат лошо за да го префрлат фокусот од нивната неспособност да ја завршат задачата на нешто друго, што било што нема да ги засрами. На овие ученици може да им се помогне со претворање на можноста за неуспех во можност за успех. На пример, дозволете му на детето да заработи дополнителен кредит со исправање на неговите грешки. Дозволете му да избира од менито со одговори наместо да треба да генерира свои одговори на прашања. Никогаш не исмевајте го детето за неуспех и секогаш гледајте ги грешките како можности за учење. Учениците треба да знаат дека секој понекогаш не успева и дека поправањето на грешките е она што секој го прави за да оди напред.

– На децата со тешкотии во учењето, исто така, може да им биде здодевно со работата што од нив е побарано да ја направат. Овој тип досада може да се реши со тоа што ќе се осигури дека детето работи на ниво на своите способности и дека му е дадена некоја предизвикувачка работа за да го задржи заинтересирано. Релевантноста е, исто така, важна за да се спречи слабата мотивација. Децата треба да видат и да веруваат дека училишната работа е значајна за нивниот живот. Наставниците и родителите можат да го решат овој тип мотивациски проблем со тоа што ќе ги поучат децата зошто е важно она што го учат и со тоа што ќе покажат како она што го учат може веднаш да биде корисно во нивните животи.

• Проблемите во животот на детето исто така можат да влијаат на нивната мотивација. Исто како и возрасните, децата може да не можат да ја вршат својата работа на училиште ако нешто во нивниот личен живот предизвикува анксиозност или депресија. Децата кои доживуваат тешкотии во овој аспект од нивниот живот може да имаат корист од советувањето.Родителите можат да бидат корисни за подобрување на мотивацијата на учениците на многу начиниПоставувањето јасни очекувања, давањето насоки и давањето повратни информации за работата на детето исто така може да биде корисно.
Прво промовирајте „размислување“, а второ „дејствување“. Тесно соработувајте со учениците со потешкотии во учењето за да бидат „свесни за сопствената свест“ (метакогниција) пред да дејствувате. Нагласете дека не се работи за добивање точен одговор или исход, туку процесот на тоа како ќе стигнеме таму е значаен.Потребни се вештини пред совладување на содржината. Тоа е едноставно и едноставно…ако учениците немаат вештини за учење, тогаш нема да се случи совладување на содржината. Фокусирајте се на градење на навики и однесувања за учење наместо да одите директно на наставната содржина.



912

X