Како ќе помине периодот на адаптација, со какви придружни манифестации, колку ќе трае, зависи првенствено од личноста на детето, но и од односот на родителите

Одењето во градинка е голема промена во животот на вашето дете. Дете што досега живеело во безбедно и заштитено семејство, првпат се разделува од своите родители и без нив поминува значителен дел од денот. Со вклучувањето во тимот, детето е принудено да направи повеќекратни адаптации: наместо родители, треба да го прифати воспитувачот, да остане со поголем број деца во нов простор, мора да прифати нов ритам на спиење, грижа за исхрана…

Преку нивните секојдневни активности, децата усвојуваат општествено прифатени вредности и правила на однесување, пред сè, од возрасните во околината. За време на разни активности во градинката, тие дополнително развиваат големи и мали моторички вештини. Тие секојдневно стекнуваат нови знаења или вештини, како што се разликување бои, форми и годишни времиња или гледање во часовник и броење. Нивните емоции се турбулентни, но и тука има постепено подобро препознавање и канализирање. Зрелоста што ја достигнуваат преку соработка на социјални, интелектуални и емоционални компоненти во нивниот развој им овозможува на децата од градинка да бидат понезависни од нивните врсници што остануваат дома.
Во прилог ви доставувам неколку совети за тоа како да го подготвите вашето дете со посебни потреби за запишување во градинка

Се плаши од непознатото. Пред да го запишете вашето дете во градинка, зборувајте за промените. Искористете ја секоја можност за разговор, кој мора да биде со пријатен тон и ќе му приближи на детето некои аспекти од животот во градинка. Можете, исто така, да играте градинка. Детето ќе се чувствува поудобно ако барем делумно ја запознае околината и луѓето во неа пред да оди во градинка. Земете го вашето дете со себе кога ќе го запишете. Пред да одите во градинка, одете неколку пати до градинката, дозволете му на детето да се запознае со зградата и дворот. Во периодот кога децата и воспитувачите се во дворот, детето може да се запознае со нив.

Земете ги предвид промените што ги забележувате во однесувањето на детето. За време на периодот на адаптација детето може да манифестира форми на однесување кои не се вообичаени за него, на пр., нарушување на спиењето, одбивање храна, агресија, плачење, раздразливост. Прашајте го воспитувачот каков е ритамот на животот во градинка и започнете да го навикнувате детето навреме (станување порано, спиење попладне и јадење во одредено време…).

Дете од оваа возраст исклучително го разбира говорот на емоции. Ако сте несигурни, напнати и полни со недоверба кон средината во која го оставате детето, ќе му го пренесете тоа на вашето дете. За вас е исклучително важно да ги решите личните дилеми поврзани со одењето на детето во градинка и да заземете став дека вашето дете ќе биде добро во тимот. Колку повеќе сте убедени во тоа, толку побрзо вашето дете ќе има таков став. Нека вашиот поздрав со детето биде нежен, но краток и со многу решителност. Долг поздрав со детето само ќе ја пренесе пораката дека се двоумите и дека ако продолжи да плаче, ќе успее да ве убеди да се откажете од намерата да го оставите во градинка.

Помогнете му да развие независност дома. Охрабрете го вашето дете да се облекува, да го облекува и вади палтото и да го закачи, да ја користи бањата без помош и да ги мие рацете без постојани потсетувања и да облече чевли. Вашето дете треба да знае како да го избрише лицето по јадењето без да го поттикнете и да го дува носот без помош. Но дозволувајте да побара помош без срам, доколку е тоа потребно.

Научете го на одговорност. Започнете да му пренесувате мали обврски на вашето дете, ако веќе не сте го направиле тоа. По семејно патување до базен, може да го натерате вашето дете да го испразни ранецот, да ги наполни шишињата со вода или да го закачи влажниот костим за капење.

Вклучете го во значајни активности за описменување. Охрабрете го вашето дете да ви помогне со списоци за купување или белешки. Може да започне со чкртаници или слики, да се преместат во расфрлани букви и, конечно, некои препознатливи зборови кога ќе влезе во училиште. Ценете ги неговите обиди и гледајте како се развиваат неговите вештини со вежбање.

Создајте социјална приказна. Читањето приказни за други деца што одат на училиште може да ви помогне да ги ублажите грижите. Социјални приказни беа развиени за учениците со аутизам со повисока функција; сепак, тие можат да бидат корисни и за учениците со други пречки во развојот.

Направете листа со работи што ќе го поттикнат вашето дете или ќе предизвикаат загриженост. Може да бидат алергии или звуци, светла или мириси или одредена храна. Што и да може да доведе до проблематично однесување кај вашето дете, треба да се каже. Многу деца со аутизам имаат интолеранција на одредена храна, зборувајте со вработените во градинката за секој аспект.

Одењето во градинка е важна пресвртница во животот и за вас и за вашето дете. Тоа ќе му помогне на вашето дете да научи вештини на кои ќе се надоврзува во текот на животот и ќе даде одлична можност да расте социјално и емоционално, што ќе му помогне да се подготви да го започне училиштето. Денешниот забрзан начин на живот не им остава време на родителите да им ги обезбедат на своите деца сите услови за игра и правилен развој, што само го поддржува тврдењето за големата важност на градинките и речиси нивната неопходност.

Голем број педагози и детски психолози се согласуваат дека периодот од третата до седмата година е многу важен за формирање на личноста и карактерот, бидејќи тоа е времето кога детето учи, најмногу го усвојува и апсорбира знаењето околу себе. Дете од предучилишна возраст учи и стекнува знаење исклучиво преку своето искуство.

Како ќе помине периодот на адаптација, со какви придружни манифестации, колку ќе трае, зависи првенствено од личноста на детето, но и од односот на родителите.



912

X