Игротека

Како да го подготвите детето за првата посета на логопед?

Децата често мислат дека одењето кај логопед е нешто напорно и често се вознемирени затоа што знаат дека некој ќе ги гледа и слуша, а нивната перцепција е „дека не се доволно добри во нешто“.

Многу е важно родителите правилно да го подготват детето, но и себеси за првата посета на логопед. Начинот на кој тоа ќе го направат зависи од возраста на детето, социо-емоционалната зрелост, но и од карактерот на детето. Често има безброј прашања во главите на децата кои остануваат неодговорени. За некои деца, исчекувањето на непознатото е стресно и непријатно. Клучно е родителите да не ја покажуваат својата загриженост и да не поставуваат превисоки очекувања од своето дете кога првпат ќе одат кај логопед. Дозволете му на вашето дете да биде тоа што е и така најмногу ќе му помогнете.

Еве неколку совети што можат да помогнат:

1. При првата посета на логопед важно е со детето да има родител/старател, односно некој со кого детето е поврзано и се чувствува добро.

2. Треба да се обрне внимание на фактот дека присуството на премногу луѓе во исто време во просторијата (браќа и сестри, баби и дедовци) му го одвлекува вниманието на детето, а со тоа често го нарушува квалитетот на логопедската процена и/или терапија.

3. Родителот треба да го контактира логопедот доколку детето има некакви стравови. Тоа може да бидат играчки (на пр., кловн), страв од животни, гласни звуци, страв од стоматолози и слично. Потоа логопедот дополнително ќе го приспособи својот пристап и начин на работа за детето да се чувствува што е можно побезбедно и удобно.

4. Исклучително е важно родителите да не реагираат наместо детето и/или да му помогнат при логопедска процена и/или терапија. Важно е детето да покаже што знае и умее бидејќи само така логопедската процена е веродостојна и валидна, а логопедската терапија ефикасна.

5. Родителот не треба да го условува и/или уценува детето (на пр. „Ако бидеш добар на логопед, ќе одиме во паркот“, „Ако не одговориш на прашањето, нема играње со автомобили“).

Во овој случај, детето го поврзува одењето кај логопед со нешто негативно и нема да сака да доаѓа.

6. Родителот треба да му објасни на детето дека посетата на логопед не боли и дека ова е место каде што луѓето разговараат, играат, цртаат, читаат, пишуваат, а логопедот е многу среќен што го запознава.

7. Доколку ја имаат, потребно е да ја понесат целата документација од други стручни лица со кои било детето (психолог, невропедијатар, едукативен рехабилитатор, аудиолог…).

8. Во зависност од прашањето, родителите треба да донесат сè што може да му помогне на логопедот при оценувањето (видео од говор, цртежи, тетратки за ученици…).

9. Логопедот ќе побара од родителот информации за раниот јазичен и говорен развој на детето и семејната историја, па затоа е корисно родителот однапред да се подготви и да ги знае одговорите на овие прашања.

10. Исто така, корисно е да ги презентирате вашите очекувања и желби од терапијата, како и да поставувате прашања за сето она што ве интересира.

Автор: Јосипа Јурјевиќ, логопед

Извор

Поврзани написи

Прашај психолог

Рубриката „Прашај психолог“ овозможува стручна поддршка од психолози и психотерапевти на родителите при справување и решавање одредени актуелни прашања од психолошка природа на нивните деца. На прашањата одговараат психолози и психотерапевти соработници на Деца.мк.

To top