Во последнава деценија времето поминато на таблети, во видеоигри, гледање филмови и телевизија ги замени потрадиционалните активности од детството.

Истражувањата покажуваат дека денешните деца поминуваат помалку време надвор и се занимаваат со помалку физичка активност од претходните генерации.

Денешните деца помалку се дружат и имаат многу малку интеракции лице в лице, што резултира со помалку значајни односи и врски со пријателите, па дури и со најблиското семејство. Неколку неодамнешни студии открија силна врска помеѓу времето на екранот и зголемениот ризик од проблеми со менталното здравје кај децата и тинејџерите, вклучувајќи повисоки стапки на анксиозност, депресија и дијагноза на АДХД.

Кои се последиците од претерано гледање во екранот?

  • доцнење на говорот,
  • нарушување во однесувањето (на пр., чести бесови кои траат долго по 5-годишна возраст),
  • намалена социјална интеракција,
  • неодговарање на името,
  • нарушување на сензорната интеграција, т.е. сензорна дисфункција (на пр., дете кое гледа во екран додека јаде, не ги чувствува вкусот и текстурата на таа храна бидејќи мозокот е зафатен со нешто друго),
  • помалку развиени моторни вештини (и груби и фини моторни вештини),
  • незаинтересираност за околината,
  • пречки во спиењето – употребата на екран на оваа возраст може да го одложи заспивањето и да го скрати времето за спиење,
  • проблеми со вниманието – децата може да развијат проблеми со вниманието. Ова може да произлегува од репродукцијата која постојано ја прекинува екранот.

Дете до 12 месеци не треба директно да се изложува на екран од кој било тип, подоцна може да се дозира од 30 до 60 минути до 3-годишна возраст, по три години и до 2 часа. Сепак, вкупното време поминато пред екранот не треба да биде одеднаш, а времето поминато во играта, паркот, дворот треба да биде двојно повеќе. Време поминато пред телевизор = 2x време поминато во активна игра и работа.

Еве неколку правила што можеби сакате да ги воспоставите за да го ограничите дневното време на екранот:

  1. Семејни правила.
  2. Ограничете го екранот во заднина: исклучете го телевизорот ако никој не гледа. Наместо тоа, пуштете музика.
  3. Оставете ги паметните телефони во текот на играњето: децата ќе ги научат навиките за време на екранот од нивните родители.
  4. Размислете за квалитетот: најдете висококвалитетни ТВ-емисии, филмови или апликации. Погрижете се да е едукативно. Има доста едукативни игри, цртани и емисии кои го поттикнуваат развојот на детето и воедно учи со забава. Висококвалитетни програми и игри базирани на учење секогаш треба да се избираат наместо опции со послаб квалитет.
  5. Наместо седење пред екран, читајте книги.
  6. Нема дигитални уреди за време на семејните оброци, вклучувајќи појадок, ручек и вечера.
  7. Нема време за екранот во автомобилот.
  8. Нема време за екранот кога имате посетители.
  9. Не е дозволена електроника освен ако не се завршат домашните задачи и не се завршени сите задолженија.
  10. Направете дигитална детоксикација еднаш неделно.

Размислете за дигитална детоксикација еднаш неделно за целото семејство. Воспоставете еден ден во неделата и имајте ден без екран каде што сите се обврзуваат да го исклучат и да го држат телевизорот исклучен цел ден. Дигиталната детоксикација е добра за сечие физичко, ментално и емоционално здравје, како и за врските на вашето семејство.

Поставување на основата за ограничувањата на времето на екранот

Моделирајте умерено користење на екранот за вашите деца. Децата секогаш ќе го следат однесувањето, наместо она што вие им го кажувате да прават. Ако сте постојано на вашиот телефон или компјутер, тие ќе го следат вашето водство. Покажете им на вашите деца, со користење на сопственото однесување, како да живеат богат и здрав живот каде навиките се практикуваат умерено.

Заработете време на екранот:

Уредите може да се користат откако ќе се истражат задолженија, домашни задачи, читање, играње надвор, физичка активност и други средства за учење и активност. Поентата е да потрошите помалку време на уредите и да најдете други начини да го поминете вашето време без електроника во рака. Дајте им на децата развојно соодветни активности како што се боење, играње со играчки, градење, возење велосипед, играње со пријателите, пред уредите да се користат како опција за забава.Погрижете се децата да имаат други интереси надвор од екраните во кои тие избираат да се вклучат.

  • Спорт – Играњето кошарка, фудбал, фудбал и други спортови се одличен начин да го подигнете вашето дете и да се движи! Не само што ќе добијат одлична вежба, туку и ќе развијат вештини.
  • Читање – Читањето е одлична активност за деца од сите возрасти. Посетете локална библиотека или книжара за некои нови книги за да ја поттикнете љубовта на вашето дете за читање. Може да пронајдете и многу едукативни игри во одредени книжари, сликовници и сложувалки, со кои што детето додека игра и се забавува воедно би се стимулирало подалеку од екранот.

Најголемата придобивка за намалување на времето поминато пред екранот е здравјето на вашето дете. Времето поминато на екранот промовира седечка активност. Најчесто децата седат да гледаат шоу или да играат видео игри. Со намалување на времето што седат и зголемување на времето кога се движат, ќе следат природни здравствени придобивки.

Огромните теоретски причини укажуваат на можноста за причинско-последична врска помеѓу прекумерната изложеност на екранот во раниот период од животот и развојот на симптоми слични на аутизам подоцна.



912

X