Училиштето треба да биде место за учење, раст и развој, но понекогаш тоа е сцена на некои други настани – добри и лоши. Тоа е место за стекнување социјални искуства, но и за формирање групи, најзабележливи во училишниот двор. Овие групи (кланови) доаѓаат во сите форми и обично се поделени според вештините или интересите на децата.

Децата што сакаат да учат може да се сметаат за „бубалици“, а оние што спортуваат може да се сметаат за спортисти. Популарните деца се една од групите што се јавуваат. Тоа се главно деца за кои сите знаат бидејќи изгледаат најинтересно, најистакнати се и/или најдоминантни. Сепак, се прават студии за деца што имаат таков статус во својата средина бидејќи експертите се обидуваат да откријат што ги прави овие деца толку интересни и влијателни во средината. Така, една нова студија спроведена од Универзитетот на Флорида Атлантик покажала дека децата што се сметаат за популарни, исто така, имаат поголема веројатност да бидат агресивни и да ги нарушуваат часовите.

Откриле дека не е популарноста она што ги прави децата агресивни, туку обратно

Откриено е дека поагресивните и непослушни деца почесто завршуваат во групата популарни деца меѓу нивните врсници. Важно е да се запамети дека да се биде популарен во овие кругови не значи да се има многу пријатели. Децата во гореспоменатата студија биле популарни така што сите ги познавале, но тоа не значело дека секој сака да им биде пријател. Студијата, исто така, покажала дека повеќето деца се стремат да бидат популарни, а причината за тоа веројатно лежи во фактот што популарноста се смета за главен статусен симбол на училишна возраст.

Истражувачите, по нивните наоди, сакале да разјаснат дека нарушувањето на часовите, агресивноста и развојот на статусот на популарност не е здрав начин за подобрување на социјалниот статус, но децата (во нивната фаза на развој) го гледаат тоа како најлесниот начин што често функционира.

Затоа, истражувачите ги охрабруваат родителите и воспитувачите да работат со децата и да промовираат дијалог за штетноста на таквото однесување.

Извор



912

X