Кога на детето му треба помош со домашните задачи, вие или другиот родител сте тука за детето. Без разлика дали на едниот или на другиот му се допаѓа тоа или не, понекогаш треба само да му помогнете на детето, дури и во понижите одделенија. Најдобрата опција е кога едниот родител претпочита јазици и природа, на пример, а другиот претпочита математика. Тогаш детето може однапред да знае кому да се обрати и за што.

Некои луѓе едноставно го немаат тој „клик“ во умот за математика – или барем така се тешиме затоа што некои цел живот се борат со таа математика. И колку и да се трудиме да не им ги пренесеме нашите мислења и ставови за математиката на нашите деца, тие ќе го почувствуваат тоа – како и во секоја друга ситуација. Дали ова ви изгледа претерано? Па, прочитајте понатаму.

Петгодишно истражување открило загрижувачка врска помеѓу родителската вознемиреност за математиката и раните компјутерски вештини на нивните деца, што има долгорочни ефекти врз детето и може да предизвика потенцијални проблеми со долгорочниот академски успех на детето. Истражувањето, спроведено од меѓународен тим предводен од Универзитетот „Лафборо“, заедно со уште три италијански универзитети, следело 126 деца на возраст од три до осум години. Истражувањето покажало дека родителската вознемиреност за математиката може негативно да влијае врз математичкиот развој на децата – дури и долго откако ќе тргнат на училиште.

-Нашите резултати откриваат дека родителската вознемиреност за математиката влијае врз математичкото достигнување, дури и кога се земени предвид разликите во родителското образование – вели д -р Кинга Морсањи од Универзитетот „Лофборо“.

Истражувањата постојано покажуваат дека раниот математички развој е клучен кога станува збор за предвидување на идниот академски успех, што подоцна влијае врз можностите за кариера и потенцијалот за заработка.

Но, не е сè толку мрачно – сè додека можеме да се приспособиме. Д-р Морсањи нагласува дека родителите сепак можат да направат нешто за да го прекинат овој циклус.

-Еден едноставен, но моќен чекор што можат да го направат родителите е да зборуваат попозитивно за математиката и да препознаат дека не е потребен посебен талент за да научите математика. Дури и ако родителите се борат со математиката, тие можат да покажат интерес, ентузијазам и охрабрување и да направат голема разлика за своите деца.

Еве што советува овој тим:

-Избегнување негативни разговори за математиката.

-Усвојување начин на размислување кој ги гледа грешките како можности за учење.

-Работа на сопствената самодоверба.

-Разгледување курсеви по математика за возрасни за подобрување на вашите лични вештини.

Автор: Наташа Крстичевиќ

Извор



912

X