Ако мислевте дека ентузијазмот и љубезноста се најдобри начини да ги мотивирате тинејџерите да работат повеќе на училиште и да се трудат, размислете повторно. Излезе дека многу тинејџери ќе бидат најмногу мотивирани од можноста да ги повторат задачите, доколку добијат ниска оценка.

Тоа не е највозбудливото решение, но е решение, нели?

Американско истражување во кое учествувале 1.011 ученици на возраст од 13 до 19 години покажало дека можноста за повторување на тестот е најпосакувана од 20 понудени опции, кога станува збор за мотивацијата. Всушност, дури 35% од учениците рекле дека тоа најмногу би ги мотивирало да напредуваат на училиште.

Покрај ова, во првите пет се најдоа најчесто избраните одговори:

-внесување повеќе хумор и забава во училницата (29%)
-обезбедување повеќе повратни информации (29%)
-обезбедување повеќе практични искуства (29%)
-доделување повеќе домашни задачи на теми кои се релевантни и интересни за учениците (29%).

Мотивација на учениците – што мислат наставниците?

Меѓутоа, ако ги прашате наставниците и директорите на училиштата што мислат дека би можеле да направат за подобро да ги мотивираат учениците, ќе добиете многу различни одговори. Најчестиот предлог на наставниците за мотивирање на учениците е повеќе практични вежби и искуства. Дури 54% од едукаторите што биле дел од ова истражување изјавиле дека повеќе би работеле на организирање екскурзии, лабораториски експерименти и воопшто практични вежби.

Вториот најчест одговор меѓу наставниците бил – да им покажат на учениците како можат да го користат она што го учат во нивните идни кариери (45% од воспитувачите). Опцијата „понуди избор на различни начини на кои учениците можат да покажат дека научиле нешто“ ја избрале 44% од наставниците.

-Училиштата треба да „изградат посилна позитивна училишна заедница – училишна градина, пристап до заедницата, јавно признавање на достигнувањата поврзани со содржината на прашањата од реалниот свет“ – смета еден од воспитувачите кој учествувал во анкетата.

Како мотивацијата на учениците ја оценуваат наставниците, а како самите ученици?

Во истражувањето биле истакнати и другите разлики меѓу наставниците и учениците. На пример, двете групи многу различно ја оцениле мотивацијата на учениците на училиште.

86% од учениците рекле дека моментално се чувствуваат мотивирани да дадат сè од себе на училиште, но само 67% проценти од воспитувачите рекле дека нивните ученици се мотивирани. Интересни се и одговорите за влијанието на пандемијата врз мотивацијата на студентите. Додека 80% од наставниците и директорите рекле дека пандемијата предизвикала учениците да се помалку мотивирани, само 38% од учениците го тврделе истото.

Меѓутоа, во однос на мотивацијата на наставниците, студијата покажала одредена согласност на мислењата. Имено, кога станува збор за оценување на нивото на мотивација на наставниците, околу 80% и од учениците и од наставниците изјавиле дека наставниците во нивното училиште или област се мотивирани да дадат сè од себе за да ги подучуваат учениците.

Извор



912

X