Воспитување

Како имитирањето звуци го стимулира развојот на говорот

Може да се каже дека развојот на говорот започнува со развојот на сетилото за слух, кога детето ќе почне да слуша звуци и говор додека е во стомакот. И самата комуникација започнува многу пред првото појавување на првиот збор. Прво се појавуваат вокалите, а потоа џагорот и потпевнувањето. Бебето, имитирајќи ги возрасните кои му се обраќаат, ги повторува звуците и подоцна ги комбинира во зборови кои стануваат зборови во функција (зборови со значење).
Децата слушаат и кога ни се чини дека не слушаат, затоа ништо не може да го замени живиот збор.

Првите имитации се на звуци од околината и природата, така што меѓу првите зборови што детето ги учи е имитирањето на говорот на животните:

„Како вели кравата; Како вели мачката; Како вели кучето“…

Спонтано, со ова ги поврзуваме движењето и изразите на лицето – летаме како авион со раширени раце и „летаме низ собата“, испраќаме бакнеж со движење на раката и звукот произведен од устата – „цмок“, па можеме да кажеме дека ние всушност ги пееме зборовите. На детето му е интересно и реагира со насмевка бидејќи и ние тогаш имаме насмевка на лицето, а она што му е интересно на детето ќе се имитира и повторува со текот на времето.

Иако не е доволно нагласена важноста за имитирање животни и звуци од околината, тоа е исклучително важно бидејќи е една од основите за правилен развој на говорот. Сликите, играчките и аудиокнигите ни помагаат да се стимулираме. Светлите бои на сликовниците им го привлекуваат вниманието на детето, а со стискање на одреденото место за производство на звук, детето ја учи врската помеѓу причината и последицата – „ако го притиснам ова поле, ќе слушнам звук“.

Додека ја прелистувате сликовницата, имитирајте ги звуците на ликовите, користете играчки и создајте го опишаниот амбиент дома итн.

Променете ги темпото и мелодијата на говорот. Преку употреба на зборови со различна интонација (нагласен говор) го насочуваме вниманието на детето кон она што го кажуваме. Користете кратки и јасни зборови (кои ги има и во овие сликовници) при конструирање реченица, поттикнете го детето да го разбере она што го кажувате, бидејќи без разбирање, нема функционален говор.

Автор: Марија Кончар

Извор

Поврзани написи

To top