По правило, оштетувањето на слухот се открива доцна, обично на возраст од две или три години, кога говорот не се развива правилно. Ви пренесуваме шема според која треба да се развиваат слухот и говорот.

0-3 месеци

Се вознемирува од гласни звуци
Ја менува брзината на цицање
Ги отвора очите и се насмевнува кога ќе слушне познат глас

4-6 месеци

Реагира на музика со гугање
Со очите го бара изворот на звукот
Забележува звучни играчки

7-12 месеци

Се врти и гледа во насока на звукот
Ужива во звукот на играчките
Се радува на песнички
Препознава и разбира вообичаени зборови (не, па-па, ма-ма)

1-2 години

Ги покажува именуваните слики во сликовницата
Покажува делови од телото на барање
Следи едноставни команди и разбира едноставни прашања (Фрли ја топката! Бакни го бебето! Каде се чевлите?)
Слуша едноставни приказни и песни

2-3 години

Ги разбира разликите во значењето (оди – застани, во – на, големо – мало, горе – долу)
Следи две барања (Земи ја книгата и стави ја на масата)

3-4 години

Може да ве слушне дури и кога сте во друга просторија
Го слуша ТВ или радио со иста јачина како и другите членови на семејството
Разбира едноставни прашања (Кој? Што? Каде?)

4-5 години

Сака кратки приказни и одговара на едноставни прашања поврзани со нив
Слуша и разбира најмногу што се зборува дома или во градинка

Моделот на развојот на говорот кај бебињата и малите деца

0-3 месеци

Испушта долги вибрирачки самогласки
Кога разговарате со него, често испушта звуци
Различно плаче за различни потреби

4-6 месеци

Изговара различни звуци, вклучувајќи п, б и м
Вокализира возбуда и незадоволство
Испушта гласни звуци кога е само или игра со вас

7-12 месеци

Зборувањето вклучува долги и кратки групи звуци (бабабабаба, папа) Користи говорни гласови, а не плачење, за да го привлече и задржи вашето внимание
Имитира различни говорни звуци
Кажува 1 до 2 збора со значење (мама, тато, чао, не)

1-2 години

Секој месец кажува повеќе и повеќе зборови
Користи прашања од 1 до 2 збора (Каде е бебето? Оди чао-чао)
Составува два збора истовремено
Користи различни согласки на почетокот на зборот

2-3 години

Користи зборови за речиси сите работи и концепти
Користи реченици од 2 до 3 збора
Говорот е претежно разбирлив за познатиот круг на слушатели Често бара предмети со именување или им обрнува внимание ако се споменат

3-4 години

Зборува за настани во градинка
Говорот најчесто е разбирлив дури и за странци
Користи многу реченици кои имаат четири или повеќе збора

4-5 години

Користи правилни реченици
Знае да раскаже приказна
Лесно комуницира со други деца и возрасни
Правилно ги изговара повеќето звуци

Како изгледаат тестовите за слух?

Во повеќето случаи, губењето на слухот се наоѓа во кохлеата, во сетилните клетки каде што механичката звучна енергија се претвора во биоелектрична енергија со хемиски процеси и понатаму се пренесува во централниот аудитивен систем. Здравата кохлеа реагира на звучен стимул со ехо што се снима со чувствителен микрофон. Ова ехо се нарекува отоакустична емисија (ОАЕ).

Оштетувањето на слухот е поделено на вродено или стекнато

Според потеклото, оштетувањето на слухот се дели на вродено и стекнато. Стекнатото губење на слухот се јавува како резултат на пренатална цитомегаловирусна инфекција, токсоплазмоза, сифилис, рубеола или инфекција со вирусот на херпес симплекс.

На овој ризик особено се изложени предвремено родените, како и другите ризични деца. Оштетувањето на слухот може да биде предизвикано и од ототоксични лекови.

Постнаталното губење на слухот може да се појави како резултат на бактериски менингитис, траума или некои силни звучни дразби.

Долгорочното следење покажува дека 70 до 80 отсто од повредите забележани во моментот на отпуштање од болница се вродени, а 20 до 30 отсто од случаите се јавуваат подоцна, најчесто поради некои болести или трауматски повреди на главата.

Извор



912

X