Приватните часови и наставата „еден на еден“ неодамна станаа речиси неизбежни кај децата од сите возрасти. Иако овој тип настава беше популарен во минатото главно пред полагањето на приемниот испит за гимназија или факултет, сега е еднакво баран дури и во понижите одделенија од основното училиште. Претседателката на Здружението „Родител“ од Србија, Гордана Племиќ, објаснува дека приватните часови порано се земале пред полагањето на приемниот испит, а сега „буквално за сѐ“.

– Поправка на лоша оценка, кога детето е супер одлично, кога родителите мислат дека нема доволно информации во училиште, за петки и слаби оценки, полагање испити, уште почесто во прво одделение затоа што родителите мислат дека децата понекогаш не можат да ги стигнат другите деца. Има различни причини – вели Племиќ во утринската програма на РТС.

Таа смета дека родителите понекогаш не дозволуваат децата сами да учат, сами да истражуваат. Според Племиќ, состојбата со побарувачката за дополнителни приватни часови е дополнително влошена од пандемијата.

Цената на приватните часови зависи од часот, материјалите и се движи од 1.200 до повеќе од 2.000 динари за час или два часа.

– Сето тоа може да чини и до 200 евра месечно само за едно дете. Понекогаш родителите земаат кредит – повеќето родители со просечна плата не можат да платат за таков начин на воспитување на своето дете – вели Племиќ.

Многу причини за приватни часови, во коренот е недоразбирањето

Гордана Племиќ смета дека причината лежи во недоволното разбирање помеѓу родителите – наставниците – училиштето. „Би ги исклучила децата затоа што тие го следат она што ние го правиме. Многу малку зборуваме. Образовниот систем е таков каков што е, но наставниците на училиште често ќе кажат дека има дополнителни часови определени со програмата, но дека има многу мал одѕив, дека децата не доаѓаат до нив, родителите не ја планираат оваа можност за децата да може да стекнат дополнителни знаења…“, наведува Племиќ.

Според неа, постои тренд на ист начин да се решаваат и домашните задачи. Тоа е лоша услуга за децата. „Детето треба да истражува и да научи како да учи“, вели таа.

Една од причините е амбициозноста на родителите кои сакаат да постигнат резултати надвор од способностите на детето. „Ми се чини дека сега оценувањето е многу поважно од вистинското знаење на детето, но тука има сѐ – амбициите на родителите, недостигот на време, а понекогаш родителите немаат капацитет да му помогнат на детето да го совлада материјалот. И кога сето тоа ќе го собереме и одземеме, доаѓаме до ова – вели Гордана Племиќ.

Таа нагласува дека училиштето треба да се врати во системот бидејќи често се случува да не знаеме кои се приватните наставници и дали се обучени да работат со деца и да им пренесуваат знаење.

Извор



912

X