Досадно ми е. Што да правам? Тука нема ништо. Играј со мене!
Веќе познатите игри кратко го привлекуваат вниманието на децата, што ги охрабрува родителите да посегнат по нови содржини или да ѕирнат во спомените од нивното детство. Броење, стихови, зборови, бројки, но и низ игри на фантазии што ги играле како деца. Колку часови поминавте играјќи „Каладонт“, „Брза географија“ или „Расипан телефон“? И вашите малечки и оние малку постарите деца со задоволство ќе учествуваат во вашите предлози, кои се нови и неочекувани за нив. Ќе ја разбудите нивната љубопитност да истражуваат со вас, да учат и што е најважно – да се забавувате и да уживате во времето што го поминувате заедно. Играта е учење, а учењето е забавно.
Пред да ја почнете играта, размислете за вештините и способностите на вашето дете за задачата да биде соодветна, да не биде премногу напорна и да избегнете можна фрустрација и на тој начин да ја прекинете забавата пред всушност да ја започнете играта. И имајте на ум да го пофалите успехот и наградете се заедно. Игри што одземаат само време. Можно е да се играат во парови, тројки, да се вклучат сите членови на семејството.
На буква, на буква…
За да ја започнете играта, треба да ја изберете буквата од азбуката. Оној што е избран да ја почне играта во себе ја кажува азбуката на начин што гласно ја изговара буквата „А“ и продолжува да ја кажува азбуката во себе додека соиграчот, десно од него, не каже „СТОП“. Тогаш играта може да започне со буквата на која е запрен. Можно е да се изговорат сите зборови што ги знаеме на избраната буква, само имиња на животни или само лични имиња. Направете игра со заеднички договор или приспособете ја на способностите на детето. Новата рунда игра започнува кога ќе ги исцрпите сите зборови на дадената буква. Ако играта вклучува деца кои не ја знаат азбуката, но ги знаат буквите, можете да ја подготвите играта однапред. Исечете триесет и едно малку поцврсти парчиња хартија и на секое напишете по една буква од азбуката. Ставете ги хартиите во сад и нацртајте една буква. Или едноставно, за децата кои сè уште не ги препознаваат буквите, нека кажат една од буквите со која сакаат да си играат.
Бескрајна приказна
Оваа игра може да се игра за време на некоја друга, не толку забавна активност за детето. При подготовка на оброци, чистење, капење и друго. Поканете го детето да игра и да започне приказна. Доволно е да кажете неколку збора и да го оставите детето да ја продолжи приказната и така да ја промени. На пример, започнете: „Беше убав и сончев ден“, или „Во бура сред море“ – секогаш можете да изберете тема која му е привлечна на детето, да ја вметнете во средината на приказната, но добро е и да користите настан што му е познат на детето. „Се разбуди…“ или „Тамара имаше забоболка…“ Од оваа игра понекогаш ќе излезат одлични приказни. Можете да ги запишете и да ги читате повторно и повторно со вашето дете, дополнувајќи ги и менувајќи ги. Можеби една од вашите приказни ќе стане омилена за пред спиење.
Тишина
Целта на играта е да избегнете одреден збор или сите зборови што почнуваат со буквата што сте ја избрале. Замислете утро во кое е забрането да се кажат сите зборови на буквата „З“ или, поинтересно, утро во кое зборот „НЕ“ не постои. Времето за играње може да трае од пет минути до неколку часа, а победник е оној што го поминал дадениот предизвик. Можете да додадете дополнителен предизвик на играта со тоа што ќе побарате од вашиот соиграч да користи забранет збор со поставување прашања. Можете да ја поедноставите играта со тоа што ќе им дадете задача на сите да зборуваат тивко или воопшто да не зборуваат. Со помалите деца, како што знаете, оваа последна игра ќе биде кратка.
Погоди кој, погоди што
Еден од учесниците во играта замислува нешто или живо суштество. Други поставуваат прашање на кое првиот играч може да одговори само со „да“ или „не“. Можете да ја започнете играта со прашањето: „Тоа што го замисли е живо?“ Прашајте за бојата (сина или црвена?), големината (дали е помало од автомобил?), местото во куќата или живеалиштето. Оној што го дешифрира замислениот концепт ја поставува следната задача. Дајте им игра на помалите деца замислувајќи дел од телото, некоја овошка, облека или слично.
Спротивностите се привлекуваат
Играта ја започнува најмладиот играч со кажување еден збор, на пр. „топло“, додека следниот по возраст одговара „ладно“ и кажува нов збор – вели „лето“, а следниот (повторно по возраст) одговара со „зима“ и така до недоглед, додека не се изморите. Во текот на играта можно е да се украде збор што нема спротивен израз и на тој начин да се поттикне дискусија за најточната можна спротивност. Прифатете го предизвикот!
Сѐ до „б“
Еден од играчите предлага една буква, на пр., буквата „Б“. Во одредено време, за кое се согласувате, секој од учесниците измислува реченица со што е можно повеќе зборови кои започнуваат со таа буква. Можно е да се запише. Секој од учесниците гласно ја кажува својата реченица и ги брои зборовите. Следниот круг од играта ќе започне со оној што имал најмногу зборови.
Измислен свет
Како би изгледал светот кога луѓето би оделе наопаку? Кога би се изгаснале сите семафори? Кога децата би дошле во градинка без чевли? Ова е игра во која фантазираме за можни, но и невозможни ситуации. Првиот круг со прашања може да го започне возрасен играч и да ги охрабри децата да одговорат на што повеќе приказни. Обидете се да ги поттикнете да размислуваат за последиците од одредени ситуации. Дозволено е разни луди реченици да создадат што е можно полуд свет.
Поврзано
Еден играч изговара даден термин додека другите ги изговараат зборовите што го поврзуваат тој термин. Терминот може да биде градинка, каде што децата ќе кажат (папучи, грицки, спиење, игра), терминот може да биде една од боите, црвена, на пример, каде што децата ќе одговорат (цреша, крв, јагода). Тој што нашол најмногу зборови е победник на играта, па започнува нова.
Ви посакуваме многу забава, смеа, нови откритија и идеи.
Автор: Тамара Гојковиќ
912