Денешната училница е далеку од традиционалната со шкафчиња, креди, клупи и моливи. Од образованието се очекува да ги подготви децата за дигиталните работни места што брзо се менуваат и да им обезбеди учење предводено од технологијата. Ова станува норма и децата може да научат да кодираат уште пред да почнат да читаат и да пишуваат.
Како резултат на тоа, глобалното трошење за едукативна технологија расте.
– Ги прашуваме младите што сакаат да бидат кога ќе пораснат, а половина од работните места и индустриите на иднината сè уште не постојат – вели Хедер Мекгован, иден стратег за работа кој помага да се подготват луѓето и организациите за четвртата индустриска револуција што ќе ја види светот, во вид на вештачка интелигенција, роботика и други технолошки откритија.
Извештајот од Светскиот економски форум забележува дека 65 отсто од децата што се запишале во основно училиште во 2017 година ќе имаат работни места што сè уште не постојат и за кои нивното образование нема да успее да ги подготви.
Образованието мора соодветно да се приспособи. Мекгован смета дека ова значи помалку фокусирање на пренесување на знаењето и поголема можност детето да учи за себе.
– Основното знаење за иднината е вашата способност да учите и да се приспособувате бидејќи ако не го правите тоа, вашата кариера ќе биде уништена за неколку години – вели Мекгован.
Оваа нова ера на образование бара и нов пакет на алатки. Земете го за пример „Кубето“, мал дрвен робот што се движи на табла кога детето вметнува блокови со команди како што се лево, десно и напред на поврзана база.
Комплетот „Кубето“ чини 225 американски долари, а го користат училиштата и родителите за да ги научат децата од тригодишна возраст да кодираат.
„Кубето“ комплет/Фото: CNN
– Тоа е вештина што можете да ја примените на што било: во основа учите да размислувате на многу логичен и рационален начин – вели Филипо Јакоб, основач и извршен директор на „Прајмо“, производител на играчки кој го разви „Кубето“.
Сепак, ефективноста на таквите алатки зависи од одржувањето на распонот на вниманието на мало дете.
– Треба да биде забавно и авантуристичко, а не само домашна работа – вели Алекс Клајн, извршен директор и основач на „Кано“, компанија за образовни технологии. „Кано“ го произведува компјутерскиот сет „Кано“, кој ви овозможува да направите сопствен компјутер или таблет. Учениците го следат упатството за да поврзат делови и откако ќе го создадат, тие можат да играат на неколку апликации, од учење да кодираат до создавање музика и игри.
Во Велика Британија наставниците ја поздравуваат употребата на технологијата. Според истражување на „Прометеан“, 54 отсто од наставниците оваа година користеле едукативна технологија, а 94 отсто велат дека може да се подобри ангажманот меѓу учениците.
„Kано“ комплет/Фото: CNN
Но, технологијата не помага само да учат децата, туку создава и подобра средина за учење.
Данските компании „Велукс“ и „Липкрафт“ работат заедно за да воведат сензори во училницата. Тие ја развија „Амбинода“, мала бела кутија што ги документира вревата, температурата, честичките во воздухот и нивото на СО2. Потоа податоците се доставуваат до апликација за паметни телефони, така што наставникот или раководителот на установата може да ја следи состојбата и да обезбеди поудобно и попродуктивно опкружување.
Еден извештај од Универзитетот во Салфорд откри дека физичките фактори како природната светлина, температурата и квалитетот на воздухот можат да го зголемат напредокот во учењето кај учениците од основно училиште за 16 отсто во една година.
912