Новата учебна година со себе донесе многу работи, меѓу кои и враќањето на родителството. Вибер-групите имаат своја добра и корисна цел, поради што остануваме во нив.
За да ја задржиме нивната основна функција, односно полесно стигнување до корисни информации, и да го направиме нашето присуство во овие групи попријатно, важно е да следиме одредени правила.
Одговарајте само кога некој ќе ве праша нешто
„Нека се јават родителите чии деца ќе посетуваат граѓанско образование“.
Ако вашето дете не посетува ваков час, нема потреба да одговарате и непотребно да пишувате пораки. Ист е случајот ако некој од родителите праша дали некој можеби ја видел сината јакна… Дваесет одговори „не“ ќе ја затрупаат групата, па веќе нема ни да се знае кое е прашањето.
Прашувајте конкретно и само ако е во врска со целиот клас или мнозинство од групата
За прашања во врска со вашето дете, го имате на располагање бројот на наставникот и индивидуалните разговори. Вибер-групата се користи за размена на информации за целиот клас или поголем број ученици. Се разбира, постојат исклучоци, кога поединечна ситуација подоцна може да се однесува на некој друг и да стане правило. Поставете конкретни прашања, на пример: „Во колку часот завршуваат децата утре?“ наместо: „Што утре?“
Користете анкета
Анкетата е исклучително корисна алатка затоа што го намалува бројот на различни одговори кои ќе ја пренатрупаат групата, а со многу различни одговори, како „Јас сум за, сепак би сакал вака, и мислам така“ нема да се снајдете и да добиете слика за она што поголемиот дел од групата го сака и го мисли.
Користете лајк наместо коментар
До секој одговор и коментар во групата има срце кое кога ќе се кликне, станува виолетово и значи дека се согласувате со коментарот или лајкувате што некој пратил или напишал. На пример, кога наставникот ќе испрати фотографија или видео од деца, доволно е лајк.
Не пишувајте ништо по 20 часот
Сите ние можеме да ја ставиме групата на тивко, тоа не е спорно. Но, некои родители сепак претпочитаат да го слушаат звукот за да не мора да проверуваат неколку пати во текот на денот за да видат дали пристигнала некоја нова информација. Имајте на ум дека тоа може да биде и мајка која моментално го заспива бебето. На крајот на краиштата, не е учтиво да им пишувате на луѓе со кои не сте блиски и не ги знаете нивните навики во несоодветни моменти.
Не прозивајте никого јавно
„Милош денес го навреди моето дете, па јас нема да дозволам таква дрскост“.
За какви било проблеми на училиште, расправии, насилство, постои процедура и начин на нивно решавање. Не знаете што се крие зад настанот, ниту како се чувствува мајката чие дете го предизвикало проблемот. Други родители, исто така неуки за настанот, можат да ги толкуваат ваквите пораки на илјада погрешни начини.
Не очекувајте наставникот да одговори веднаш
Не е работа на наставникот да им биде достапен на родителите 24/7. Ќе одговори веднаш штом има можност, но само ако го види прашањето, па затоа е важно да не ја преплавувате групата со небитни коментари и дополнителни прашања.
Бидете учтиви и пристојни
Различни деца од различни родители одат на училиште со вашето дете. Се разликуваме по образование, писменост, култура, религија, интереси и многу повеќе. Но, сè уште сме заедно, сите со иста цел и иста желба кога станува збор за образованието на нашите деца. Да се почитуваме и во живо и во групите.
912