Психомоторниот календар е за полесно да го следите психомоторниот развој на вашето дете и да знаете дали и кога треба да посетите специјалист. Можните отстапувања од развојните норми се означени со здебелени букви, што треба да биде аларм кога треба да се запрашате дали сѐ е во ред.
3 години
-Фрла предмети во одредена насока.
-Гради кула од неколку коцки, ги реди коцките по ред.
-Подредува форми во рамка (круг, квадрат и триаголник).
-Моливот го држи меѓу прстите. Црта хоризонтална, вертикална линија и круг на моделот.
-Разликува големо и мало, ја воочува количината малку/многу.
-Може да скока на една нога и да се качува по скали.
-Почнува да воспоставува доминација на рацете.
Аларм – Ако не гради кула од коцки и ако ги преминува хоризонталните и вертикалните линии.
4 години
Цртеж на човек – глава и екстремитети („полноглавец“), го прецртува квадратот.
-Самостојно се мие.
-Ја разликува левата и десната страна на телото (со покажување).
-Подредува предмети по боја или големина (четири бои или големини).
-Забележува што недостига на цртежот, го разбира односот меѓу дел и целина, составува сложувалка од околу дванаесет парчиња, препознава предмет по чувство (предмети во вреќа).
-Се облекува и се соблекува со помош, знае да ги облече чевлите.
Аларм – Ако цртежот не одговара на возраста, не ги класифицира предметите по боја и големина, не ги разликува левата и десната страна на телото (за да ги разликува поимите лево/десно).
5 години
-Човечки цртеж – шематски, 3-6 детали, препознатлив цртеж.
-Разликува тешко/лесно.
-Цртежите во боја, прецртува триаголник, црта куќа, дрво.
-Со двете раце фаќа мала топка.
-Се облекува и се соблекува без помош.
Аларм – Ако не прави разлика помеѓу тешко и лесно, цртежот не одговара на неговата возраст, не ја фаќа топката соодветно.
6-7 години
-Ја фаќа топката со една рака, ја фаќа топката во скок. Ја погодува целта со топката.
-Самостојно се облекува и ги обува чевлите (ги врзува врвките од чевлите).
-Со палецот може да го допре секој прст.
-Го прецртува ромбот, ги прецртува сите букви, правилно го држи моливот.
-Развиена способност за забележување на разликите помеѓу сликите, наоѓање едноставна слика во сложена.
-Соодветно го означува бројот на елементи во множеството, забележува разлики и сличности.
Аларм – Ако не знае да врзува врвки, не ги облекува сам чевлите, не држи молив како што треба.
Доколку забележите некое од горенаведените отстапувања, ви предлагаме да го однесете кај експерт (психомоторен реедукатор) кој ќе го процени психомоторниот статус на вашето дете и ќе предложи соодветна стимулација.
912